אנחנו חיים בתקופה בה פתרונות טכנולוגיים חדשניים, קניות מקוונות וגלובליזציה הם חלק בלתי נפרד משגרת היום-יום שלנו. התפתחויות אלו בעלות השפעה רבה על סקטורים שונים. אנחנו עדים לטכנולוגיה שאינה מפסיקה להתפתח, ובגלל זה חשוב שכל עסק יבין שעל מנת להמשיך ולשגשג הוא חייב להתאים את עצמו לשינויים אלו.

גם העסקים המקומיים במדינת ישראל נדרשים לעמוד בקצב המסחרר, ולמצוא את הפלטפורמות הנכונות שיאפשרו להם להרחיב את קהלי היעד שלהם. ניסינו להבין מה בדיוק נדרש מעסקים שרוצים לפרוץ את הגבולות ולהציע את המוצרים שלהם ברחבי העולם, ומצאנו 3 נשים ישראליות שהקימו עסק ופרצו את גבולות הארץ.

מה בדיוק נדרש מעסקים שרוצים לפרוץ את הגבולות? (צילום: אינג'אימג')
מה בדיוק נדרש מעסקים שרוצים לפרוץ את הגבולות? (צילום: אינג'אימג')

הילה כדי, 37, תל אביב

"נולדתי וגדלתי בירושלים, וכיום אני גרה בתל אביב. למדתי תואר ראשון בתקשורת צילומית במכללת הדסה, ירושלים. מאז שאני זוכרת את עצמי המצלמה הייתה חלק בלתי נפרד מחיי ובגלל שראיתי דברים אחרת היה לי חשוב לשתף אנשים דרך הזווית שלי ואני מבטאת אותה דרך הצילום".

"כצלמת ואמנית הדגש העיקרי שלי הוא על אופנה ופורטרטים מתוך נקודת מבט רגישה ופריימים שמנציחים רגעים וסיטואציות טבעיות. עד לפני הקורונה עבדתי בהפקות בשטח עם פוקוס על הפקות אופנה וכשמגפת הקורונה פרצה, הבנתי מהר מאוד שאני צריכה לחשב מסלול מחדש, כי בתקופה זו לא היה ניתן להיפגש עם אנשים ולצלם בחוץ. תוך כדי הוצגה תערוכה שלי והפידבק היה מצוין וכך נולד הרעיון להקים חנות באתר שבה אני מוכרת את היצירות שלי במהדורה מוגבלת. בחנות ניתן לרכוש פרינטים ויש אופציה למסגור, המשלוח זמין. השימוש בפייפאל מאפשר ללקוחות לרכוש באופן מקוון ומאובטח, ומעבר לכך חווית הקנייה היא נוחה עבורם מאחר והם יכולים לבחור במטבע שהם מעדיפים".

''מאז שאני זוכרת את עצמי המצלמה הייתה חלק בלתי נפרד מחיי'' (צילום: הילה כדי)
''מאז שאני זוכרת את עצמי המצלמה הייתה חלק בלתי נפרד מחיי'' (צילום: הילה כדי)

אילנה מייקלסון, 59, רחובות

"נולדתי בטינק, ניו ג'רסי, ובגיל 19 עליתי לארץ. עשיתי דוקטורט בביולוגיה מולקולרית באוניברסיטה העברית, ולאחר שהפכתי לאמא ל-6 ילדים, החלטתי שאני רוצה להפסיק את עבודתי כחוקרת, ולהיות עם הילדים בבית. התחלתי לפתח ספרי לימוד אינטראקטיביים בתחום היהדות כאשר לימדתי את ילדיי בחינוך ביתי, ומצאתי הרבה חומרים בנושאים סקולריים, אך לא בנושאים יהודיים. שם בעצם הבנתי, שאני רוצה להתחיל לייצר בעצמי ספרונים חווייתיים בנושאי חגים ותנ"ך. לאחר זמן קצר, הספרונים שלי התגלו כהצלחה גדולה בקרב חברים וילדים, והביקוש לרכוש אותם גבד. הבנתי, שיש לזה פוטנציאל להפוך לעסק, והקמתי אתר שבו אפשר למצוא את הספרונים".

"אני שמחה לדעת שילדים ברחבי העולם נהנים מהמוצר שלי. הביקוש לספרונים גבר עם השנים, וכיום אני מוכרת אותם ליהודים ונוצרים ברחבי העולם. למרות שהעסק שלי קיים מ-2008, אני עדיין מרחיבה את קהלי היעד שלי בחו"ל והשימוש שלי בפייפאל מאפשר לצרכנים ברחבי העולם שרוצים לרכוש מעסק שהם לא מכירים באופן מאובטח ללא חשש לחשוף את פרטי האשראי שלהם. כמו כן, גם הלקוחות הקיימים שלי, מעדיפים תמיד לרכוש באופן מאובטח ופשוט".

מפתחת ספרי לימוד אינטראקטיביים בתחום היהדות (צילום: אילנה מייקלסון)
מפתחת ספרי לימוד אינטראקטיביים בתחום היהדות (צילום: אילנה מייקלסון)

צביה דרופיבסקי, 46, קיבוץ מענית

"עוד משחר ילדותי נגלתה בי אהבה עזה לאומנות הצבע, הטקסטורה, והחומר. כשגדלתי למדתי עיצוב גרפי בתיכון, ותמיד ידעתי שאעבוד באומנות. כשהגעתי לשלב בחירת המקצוע, חיפשתי מה ללמוד באחד מהמוסדות הגבוהים למקצועות העיצוב והאומנות, וגיליתי שיש מחלקה לצורפות ועיצוב תכשיטים כדי לראות אם זה מתאים לי הלכתי לקורס צורפות מתחילים".

"מהרגע הראשון שנגעתי בחומר, ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. כשסיימתי לימודי עיצוב תכשיטים באסכולה מימד, עשיתי קולקציה עם פנינים והתחלתי למכור באתר של מעצבים ישראלי שמוכר לחנויות בוטיק בחו"ל. המכירות לשוק האמריקאי חשפו אותי לעולם האונליין והמסחר האלקטרוני, וכך התחלתי למכור בחנויות כמו Etsy. כיום אני מוכרת גם לשוק האירופי, במיוחד לגרמניה ולאנגליה, מעצבת וצורפת הכל בעבודת יד ובהזמנה אישית. השימוש בפייפאל מאפשר לי לנהל את העסק שלי באופן בטוח מאחר והם דואגים להגנת המוכר והגנת הלקוח. בנוסף, זה מאוד נוח לכל הלקוחות שלי ואינטואיטיבי לתפעול".

מעצבת וצורפת הכל בעבודת יד ובהזמנה אישית (צילום: צביה דרופיבסקי)
מעצבת וצורפת הכל בעבודת יד ובהזמנה אישית (צילום: צביה דרופיבסקי)

אפי דהן, מנהל פעילות עסקית בפייפאל בישראל, מרכז ומזרח אירופה, אמר למעריב: "הישראלים ידועים בכח הקנייה הגדול שלהם כצרכנים, אבל לא פחות מכך בשנים האחרונות, הם מוכרים בכל רחבי העולם גם ברוח היזמית שלהם ובעובדה שהם מכוונים לקהל לקוחות בינלאומי ורואים באינטרנט הזדמנות לצמוח ולהרחיב את קהל לקוחותיהם. המסחר הדיגיטלי מאפשר עצמאות גבוהה יותר ונגישות לכל בעל או בעלת עסק ללא קשר לאזור המחייה, לגיל או לתחום עיסוקו".

אפי דהן, מנהל פעילות עסקית בפייפאל בישראל, מרכז ומזרח אירופה (צילום: עפרה רון מזור)
אפי דהן, מנהל פעילות עסקית בפייפאל בישראל, מרכז ומזרח אירופה (צילום: עפרה רון מזור)

"המשותף לכל בעלות העסקים המוצלחים פה הוא שהן הבינו את הפוטנציאל להרחיב את העסק לקהל לקוחות בינלאומיים והן מאפשרות גם ללקוחות שאינם מכירים אותן, לבצע קנייה באופן מאובטח באמצעות שימוש באמצי תשלום שאינם חושפים את הפרטים הפיננסיים של הלקוחות. סקרים שקיימנו ברחבי העולם וגם בישראל מראים שעל אף התפתחות הטכנולוגיה הדיגיטלית, עדיין צרכנים רבים חשים לא בנוח לשתף במידע הפיננסי שלהם ברשת. מהסיבה הזאת, אנחנו מעודדים עסקים קטנים כגדולים לאמץ אמצעי תשלום בטיחותיים על מנת להגביר את סיכוייהם להצמיח את העסק ולשגשג".