למעלה מארבע מאות עשרים נשים שהגיעו מכל רחבי הארץ והעולם צלחו בסוף השבוע האחרון את הכנרת באירוע השנתי של "סדנת שילוב" שבגוש עציון. במספר מקצים השתתפו נערות ונשים עם צרכים מיוחדים יחד עם נערות ונשים בגילאי 9-78 מכלל החברה הישראלית ומהעולם, בין השאר מקנדה וארצות הברית.  

בין הצולחות, נערה בת 12 עם תסמונת דאון שביקשה לחגוג את בת המצווה שלה בתרומה לחברה, תושבת ניו-יורק שהחלימה מסרטן השד שהגיעה במיוחד לצליחה כדי לתרום ולקחת חלק בחוויה הייחודית,  וצולחת אחרת עם תסמונת דאון, דיירת סדנת שילוב, שסחפה את כל המשפחה שלה בפעם הרביעית, לצליחה המסורתית. 

כל צולחת גייסה מעל ל-2000 ש"ח לטובת בניית חדר מוזיקה טיפולי, שייבנה במתחם הדיור שביישוב גבעות שבגוש עציון. 

איילת וילק ומשפחתה שצלחו יחד את הכנרת (צילום: מיכל אוקנין)
איילת וילק ומשפחתה שצלחו יחד את הכנרת (צילום: מיכל אוקנין)

"סדנת שילוב", הינו מוסד חינוכי ביישוב גבעות שבגוש עציון המפתח דרכי עבודה חדשות, ונושא בכנפיו בשורת קידום לנוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים בארץ ובעולם.

הסדנה מורכבת משני בתי ספר, המפתחים חומרי למידה לרמות תפקוד שונות, ממערך דיור וקהילה משלבת, ומענפי תעסוקה שונים - מחקלאות וטיפול בבעלי חיים ועד לענפי אומנות שונים והפעלת בית קפה חברתי.

תמר הקשר, מייסדת שותפה ומנהלת סדנת שילוב בגבעות מסכמת בהתרגשות ואומרת כי: "כבר 12 שנה אנחנו מתרגשים יחד עם מאות צולחות מהארץ ומהעולם שמגיעות במטרה לצלוח את הכנרת ולתרום לחזון החינוכי של סדנת שילוב. חלק מהנשים משתתפות בצליחה כבר יותר מ10 שנים. לשמחתנו אחרי שנתיים של קורונה, בהן השמיים היו כמעט סגורים, יש לא מעט צולחות שהגיעו במיוחד מחו"ל כדי לקחת חלק בחוויה המיוחדת הזו ולהתחבר לעומק לנושא של שילוב אנשים ונשים עם צרכים מיוחדים בדרכים יצירתיות. אנו מאמינים בשילוב, וחותרים ליצירת מארג חברתי המעודד את התפתחות והתקדמות כלל בני האדם, באשר הם, התרומות המגיעות באמצעות הצליחה מאפשרות לנו לקיים את החזון הזה".