מינוי היסטורי: נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, מינה היום (שישי) את קארין ז'אן-פייר כדוברת הבית הלבן הבאה, והיא תהיה האדם השחור הראשון שיכהן בתפקיד זה. בנוסף, ז'אן פייר היא הראשונה מהקהילה הגאה המשמשת בתפקיד זה. ז'אן-פייר, הייתה סגניתה של הדוברת הנוכחית, ג'ן סאקי, ותחליף אותה החל מה-13 במאי. ביידן שיבח בהצהרה את "ניסיונה, הכישרון והיושרה של ז'אן פייר", ואמר שהוא "גאה" להכריז על מינויה.

ז'אן-פייר, בת 44, גדלה בניו יורק להורים מהאיטי שהיגרו לארצות הברית. בחייה הבוגרים היא נכנסה לפוליטיקה ועבדה בשני הקמפיינים של הנשיא לשעבר ברק אובמה ב-2008 וב-2012, ולאחר מכן בקמפיין של ביידן ב-2020 בטרם הצטרפה לצוותו בבית הלבן. כמו כן, היא אף כיהנה תחת ביידן במהלך כהונתו כסגן הנשיא של אובמה.

ג'ן סאקי עם מחליפתה בתפקיד, קארין ז'אן-פייר (צילום: רויטרס)
ג'ן סאקי עם מחליפתה בתפקיד, קארין ז'אן-פייר (צילום: רויטרס)

כאמור, מינויה של הדוברת החדשה היא חלק ממדיניות אותה החיל ביידן בעת היבחרו לנשיאות, כאשר החליט למנות רק נשים לצוות התקשורת של הבית הלבן, לראשונה אי פעם. "הצוות הזה יקבל אחריות גדולה לחבר את העם האמריקאי לבית הלבן, נשות הצוות המוכשרות והמנוסות מביאות עמן נקודות מבט מגוונות ומחויבות משותפת לבניית הארץ הזו בצורה טובה יותר", אמר ביידן בעת היבחרו.