הוועדה לבחירת שופטים צבאיים בראשות שר הביטחון בני גנץ גנץ בחרה היום (ראשון) בתת אלוף אורלי מרקמן לכהן כנשיאת בית הדין הצבאי לערעורים. בכך תהיה מרקמן האישה השלישית בתולדות צה"ל בדרגת אלוף, והשנייה בפורום מטכ"ל הנוכחי. עוד בחרה הוועדה באל"ם מאיה גולדשמידט לשופטת בית הדין הצבאי לערעורים.

תא"ל מרקמן, מכהנת כמשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים, ובעבר מילאה שורה של תפקידים ביחידת בתי הדין הצבאיים, ביניהם נשיאת בתי דין צבאיים מחוזיים ובית הדין המיוחד. תא"ל מרקמן בעלת תואר שני מאוניברסיטת תל-אביב, נשואה לגלעד ואם לארבעה. בתפקידה החדש היא תחליף את אלוף דורון פיילס המכהן בתפקיד זה בחמש השנים האחרונות. מינויה יתקיים במעמד נשיא המדינה במועד שיקבע בהמשך.

אל"ם מאיה גולדשמידט, מונתה בשנת 2009 לשופטת בבית הדין הצבאי המחוזי, ומשנת 2019 כנשיאת בית הדין הצבאי המחוזי דרום וזרוע היבשה. עוד אימצה הוועדה את ההצעה לתקן את הכללים לגבי סדרי עבודתה בנוגע לסודיות דיוני הוועדה ולהשוותם לכללים החלים בעניין זה בוועדה לבחירת שופטים במערכת הכללית, כך שפרוטוקולים של דיוני הוועדה, שאינם עוסקים במועמדים או בעניינים אישיים לא יהיו סודיים, אלא אם החליטה הוועדה אחרת, לעניין מסוים או באופן כללי.

שר הביטחון בני גנץ בירך על המינוי ומסר: "החלטת הוועדה נסמכת על יכולותיה המקצועיות של אורלי לאורך שנים והיא האדם הנכון לתפקיד הרגיש והחשוב הזה כמו גם מאיה שמגיעה עם הניסיון הנדרש. אני גאה בכך שעוד אישה נכנסת לפורום מטכ"ל, ובטוח שהיא לא תהיה האחרונה. נמשיך לקדם נשים בכלל התפקידים, ובכלל המערכים בצה"ל - קודם כל כי זהו צורך ביטחוני ראשון במעלה המשפר את איכותו של צה"ל ומגדיל את היצע כוח האדם האיכותי העומד לרשותו". עוד אמר: "נמשיך לקדם נשים בכלל התפקידים, ובכלל המערכים בצה"ל - קודם כל כי זהו צורך ביטחוני ראשון במעלה המשפר את איכותו של צה"ל ומגדיל את היצע כוח האדם האיכותי העומד לרשותו". 

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הוסיף: ״אני מברך על המינויים הראויים והחשובים של אורלי ומאיה, לתפקידים מרכזיים ורגישים בצה״ל. אורלי תהיה לאלופה השלישית בצה״ל, ובכך לראשונה פורום המטה הכללי יכלול שתי אלופות - הישג משמעותי וחשוב. עלינו להתמיד במגמת העלייה שחלה בחמש השנים האחרונות בהיקף הקצינות הבכירות בצה״ל, ואנו נפעל להגדיל אותו כל העת. צה״ל פועל לשימור מגמות אלה בסדיר, בקבע ובמילואים ולמצות את תרומתן העצומה וכישוריהן הייחודים של נשים בכל יחידות צה״ל״.