מערכת חורפית קצרה, בת כיממה, פקדה את אזורנו והביאה לכמה עשרות מ"מ של משקעים ולשלג בהרים, במיוחד בהרי הצפון. השירות המטאורולוגי פרסם הערב (חמישי) את הנתונים המלאים אודות המשקעים הרבים שירדו ברחבי הארץ.

הגשמים החלו בצפון הארץ בליל 18- 19 בינואר ובהמשך הגיעו גם למרכז הארץ ולנגב. שלג ירד כבר בשעות הלילה בחרמון ובצפון הגולן. לאחר התחממות קלה בבוקר והפשרה חלקית שלו בגולן, השלג התחדש ובשעות אחר הצהריים והערב הוא הגיע גם לאזורים הרריים נמוכים יותר בצפון וכן להרי המרכז.

כמויות המשקעים הגדולות ביותר התקבלו בצפון הארץ. בגליל העליון, בצפון הגולן ובצפון עמק החולה ירדו 40 עד 50 מ"מ ובמישור החוף מצפון לחיפה ירדו 25 עד 40 מ"מ. דרומה יותר הייתה הפחתה בכמויות: בגליל התחתון ובאזור הכנרת ירדו 15 עד 25 מ"מ וכמויות דומות ירדו גם בשומרון וביהודה. בעמק יזרעאל ובמישור החוף המרכזי והדרומי ירדו 10 עד 20 מ"מ והמשקעים הגיעו גם לדרום הארץ – בצפון הנגב ירדו 10 עד 15 מ"מ ובמרכז הנגב חמישה עד שמונה מ"מ.

עוד עולה כי גשמי השבוע האחרון צמצמו את גרעון במשקעים שהיה בתחילת החודש, כאשר במישור החוף המרכזי והדרומי, השפלה והרי יהודה כבר התקבלה כל הכמות החודשית הממוצעת. 

כמו כן, שלג נצפה בגבהים של מעל 700 מטרים ובצפון אף בגבהים נמוכים יותר. למעט צפון הגולן, שם נערמו 10 ס"מ של שלג, בגובה של 1000 מטרים ויותר, הצטברות השלג הייתה לשכבה דקה בלבד, זאת בשל מיעוט משקעים בשעות הערב בהן שררו תנאים טובים להיערמות. בגליל העליון נערמו עד חמישה ס"מ לכל היותר ובפסגות הרי המרכז הצטברה שכבה דקה של סנטימטר – שניים.

מזג האוויר מחר צפוי להיות בהיר וקר. במהלך שעות הלילה תשרור קרה באזורים רבים ברחבי הארץ. במישור החוף ירדו הטמפרטורות אל מתחת ל-10 מעלות. בהרים צפויות להימדד בשעות המאוחרות של הלילה שתי מעלות מתחת לאפס.  

בשבת ישרור מזג אוויר קר ויבש. בשעות הלילה תשרור קרה וטמפרטורות בהרים ירדו אל מתחת לאפס. 

בראשון ימשיך להיות קר. 

בשני יחל לחזור הגשם.