1 מסתבר שבניגוד למה שאפשר לחשוב, גארת' בייל הוא לא השחקן הפופולרי והאהוד ביותר בימים אלה בוויילס. את מקומו תופס לאט־לאט הקשר ג'ו לדלי. מעבר לעובדה שלדלי הוא שחקן נשמה, שלמשחק ההקרבה שלו יש חלק חשוב בהצלחה של הנבחרת הוולשית, לא רבים יודעים שהוא חזר מפציעה קשה שאיימה לסיים לו את הקריירה. בוויילס של ערב משחק חצי הגמר ההיסטורי, מתמוגגים מלדלי ומתקשים להחליט במה הוא מצטיין יותר: בריקודים הקורעים שלו או ביכולת הנפלאה שלו על המגרש. הוולשים שמתמרקים לקראת המשחק הערב, מייחלים לראות שוב את לדלי במיטבו.



אשלי וויליאמס הקפטן זוכה אף הוא לפופולריות רבה בוויילס, שמאמינה ביכולתה לעבור את הפורטוגלים. את עובדה זו חיזק אתמול הקפטן כשאמר כי הוא לא מתרגש מהנבחרת הפורטוגלית וממעמד חצי הגמר כמו שהוא מתרגש מהמפגש הראשון שלו עם כריסטיאנו רונאלדו: "אני מצפה למפגש הזה בקוצר רוח ורואה את זה כאתגר גדול".
 
הפרשנים קטלו והספידו את הפורטוגלים שדשדשו בתחילת הטורניר. אבל תראו איפה הם היום, בעוד שהספרדים, האיטלקים, האנגלים, הקרואטים, הבלגים וכו' עוקבים אחרי רונאלדו וחבריו באמצעות מסך הטלוויזיה בבית. אם רונאלדו יתייצב עם חבריו לגמר היורו הזה, זה בהחלט יהיה הישג ראוי להערכה.
 

2 הדרך שבה עלו נבחרות גרמניה וצרפת למשחק חצי הגמר, שבקלות היה יכול להיות גם הגמר, תהיה השפעה רבה על המשחק בשבת. גרמניה, שסובלת ממכת פציעות ועדיין מתקשה לעכל את ההחמצות של בעיטות ההכרעה מול איטליה ואת הקושי שהיה לה לעבור את המשוכה האיטלקית, עשתה במהלך הימים האחרונים הרבה חשבון נפש, והמאמן יוגי לב טחן השבוע עם חניכיו שוב ושוב את המהלכים הכושלים מרבע הגמר. 
 
מריו גומז, שהציג יכולת טובה בטורניר, ייעדר בגלל פציעתו הקשה ויישב ליד סמי חדירה הפצוע ,שגם הוא כבר סיים את הטורניר. שווינשטייגר הוותיק, שאמור היה למלא את החלל במרכז השדה סוחב פציעה ונכון לאתמול לא נראה כשיר למשחק המסקרן.
 
למרות המעמד וחשיבותו הגדולה של המשחק, מסתמן כי יוגי לב ייתן לשני שחקנים צעירים הזדמנות להשתלב. מדובר ביוליאן וייגל מדורטמונד ואמרה צ'אן מליברפול - שני צעירים מוכשרים שעשויים להפתיע. גם מריו גצה, שאכזב פעם אחר פעם, עשוי לקבל מלב הזדמנות נוספת וכנראה שישולב במהלך המשחק. המאמן הגרמני עדיין מתלבט באיזה מערך להתייצב מול הצרפתים, כאשר ההתלבטות היא אם לשחק במערך התקפי כמו נגד איטליה או במערך זהיר יותר עם הגנה וקישור מעובים. החלטה סופית תתקבל כנראה סמוך לשריקת הפתיחה, זאת בהתאם למצב הרוח במחנה הצרפתי. אם האופוריה עוד תשכון שם, המאמן הגרמני ככל הנראה יציב מערך התקפי במטרה להפתיע את הצרפתים כבר בדקות הפתיחה.
 
אתמול, כשהחלו להתפוגג אדי היין הצרפתי שנשפך אחרי הניצחון המוחץ על איסלנד, החלו להבין שם שגרמניה היא לא איסלנד, ושצריך להיערך בהתאם. המאמן דידייה דשאן צפוי להציב את אותו הרכב שניצח את איסלנד, והתקווה היא שאנטואן גריזמן ואוליבייה ז'ירו, שגילו יכולת טובה, לא יאכזבו. סמואל אומטיטי יהיה אחראי על כך שהחוד הגרמני יתקשה להפתיע את ההגנה הצרפתית. גם להמוני הצרפתים שיגיעו למשחק יהיה משקל לא קטן, ובכל מקרה זה הולך להיות משחק ער ומרתק, שלהערכתי יגיע לבעיטות הכרעה.