נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ האשים את נשיא צרפת עמנואל מקרון בהתחנפות לנשיא סין שי ג'ינפינג במהלך ביקורו האחרון של הנשיא הצרפתי בבייג'ינג. "העולם המטורף הזה מתפוצץ ולארצות הברית אין שום מילה. מקרון, שהוא חבר שלי, מנשק לסין את התחת", אמר אתמול טראמפ בראיון לפוקס ניוז.

ההסכם הסודי של טראמפ ופוטין נחשף: כך רוסיה תכננה לכבוש שטחים מאוקראינה

טראמפ, שאמר כי הוא יתמודד לנשיאות ארצות הברית בבחירות הבאות ב-2024 גם אם יורשע בפלילים, פיתח סוג של יריבות עם סין בתקופת הנשיאות שלו, אפילו שכינה את שי "חברו הטוב מאוד".

בראיון לטלוויזיה טראמפ מתח ביקורת ולעג למדיניות החוץ של הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן שהעצים את רוסיה, קוריאה הצפונית וסין - ביקורת שנמתחה לעתים קרובות על הממשל שלו.

דיפלומט צרפתי בכיר הגיב היום להערותיו של טראמפ ואמר בשיחה עם כתבים כי הן "נבזיות". הדיפלומט הזכיר את הערותיו של טראמפ עצמו במהלך ביקור בנובמבר 2017 בבייג'ינג, כשאמר כי הוא "לא מאשים את סין" בגירעון הסחר.

מקרון קרא בשבוע שעבר לאיחוד האירופי להפחית את התלות בארצות הברית והזהיר מפני משבר עם טייוואן המונע על ידי "קצב אמריקאי ותגובת יתר סינית".

דונלד טראמפ מודיע על ריצה בבחירות לנשיאות 2024, קרדיט: רויטרס

כנשיא, טראמפ ביטל חלק מהעקרונות של מדיניות החוץ של ארצות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה על ידי חקירת ברית נאט"ו, ניכור שותפים אירופיים ופינוק לאוטוקרטים.

טראמפ עצמו הואשם בהתחנפות למנהיגי העולם, ביניהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און. הוא שיבח את פוטין והואשם על ידי יריבתו הדמוקרטית לנשיאות ב-2016, הילרי קלינטון, בכך שהוא "הבובה של פוטין". הוא ערך פסגה עם קים ב-2018 והכריז בעצרת שהם "התאהבו".