צרפת ממשיכה לבעור: היום (שלישי) נרשם יום הפעולה הארצי העשירי של הפגנות אלימות ושביתות בכל רחבי המדינה במחאה נגד הרפורמה של חוק הפנסיה.

מאות אלפי צרפתים הפגינו ברחובות, כאשר חלק מהמחאות הפכו לאלימות - בעיקר בעקבות יוזמה של המפגינים האנרכיסטים הנקראים "אנשי הבלוק השחור". המפגינים הבעירו צמיגים וערמות זבל וציוד עירוני. חלקם השליכו בקבוקי תבערה על השוטרים, שתקפו אותם ברימוני הלם ובגז מדמיע. עשרות מפגינים ו־47 שוטרים נפצעו. בעקבות פציעתם האנושה של שלושה מפגינים בשבוע שעבר בסנט סולין, במערב המדינה, התרבו אתמול הטענות על דיכוי אלים של המחאה מצד המשטרה.

עד כה, הנשיא מקרון מסרב לכל אפשרות של ויתור על החוק או תיקונו. אתמול הוא דחה הצעה של מנהיג איגוד העובדים הדמוקרטי לורן ברז'ה להסכים לתיווך של ועדה שתדון בתיקונים אפשריים לחוק. במקביל, שותפיה לקואליציה של ממשלת מקרון, שבראשה עומדת ראש הממשלה אליזבת בורן, הביעו תמיכה באפשרות של פשרה.

העימות הפוליטי והאלימות הגואה העלו בימים האחרונים את מספר התקריות האנטישמיות במדינה. חברי פרלמנט יהודים שתומכים ברפורמה קיבלו איומים אנטישמיים על חייהם. אחת מהן היא נשיאת הפרלמנט יעל ברון־פיבה, שקיבלה מסר איום שלפיו "כמות גז ציקלון ב שבו רצחו הנאצים את היהודים אינה מספקה. אנחנו נדאג לחדש אותה".

בתוך כך, ויכוחים רבים נרשמו בקרב חברי הקהילה היהודית בצרפת, בעקבות המשבר בישראל ובצרפת בין תומכי נתניהו ומתנגדיו ובין תומכי מקרון ומתנגדיו.

נשיא הקרן הסוציאלית של יהודי צרפת אריאל גולדמן הביע דאגה לגורל הדמוקרטיה הישראלית בעקבות הדחתו של שר הביטחון יואב גלנט.
מנגד, ציר הפרלמנט לשעבר מאיר חביב, ממקורביו של נתניהו, קרא לגולדמן לכבד את הכרעת הבוחרים בישראל ו"לעסוק בענייני המחאה בצרפת".