בית הנבחרים, בהנהגת הרפובליקנים, הצביע הלילה (בין חמישי לשישי) בעד הדחתה של חברת בית הנבחרים הדמוקרטית, אילהאן עומאר מוועדת החוץ. הרפובליקנים בבית הנבחרים טענו שעומאר לא צריכה לכהן בוועדה לאור הצהרות העבר שהשמיעה בנוגע לישראל, שבמקרים מסוימים זכו לביקורת מצד חברי שתי המפלגות כ"אנטישמיות".

בשל דעותיה נגד ישראל: הרפובליקנים בצעד חריג נגד חברת הקונגרס המוסלמית

עומאר נאמה לקראת ההצבעה להדחתה, ואמרה: "המנהיגות והקול שלי לא יפחתו אם לא אהיה בוועדה הזו לקדנציה אחת. הקול שלי יתגבר ויתחזק. אז עם ההצבעה שלכם או לא - אני כאן כדי להישאר, ואני כאן כדי להיות קול נגד נזקים ברחבי העולם ולעודד עולם טוב יותר".

את ההצעה להדיח את עומאר הגיש הרפובליקני מקס מילר, שכיהן בעבר בממשל טראמפ. מילר הצהיר כי "דבריה של עומאר לא הביאו כבוד לבית הנבחרים". יו"ר הוועדה, מייקל מק'קול, אמר כי "תפיסותיה כלפי ישראל מנוגדות לתפיסת הוועדה. לא אכפת לי שיש בינינו חילוקי דעות, אך מדובר מעבר לזה. זה יוצר חוסר תפקוד".
 
בשנת 2019, עומר פרסמה התנצלות פומבית על דבריה. ההתנצלות הגיעה לאחר התמודדה עם ביקורת נרחבת, כשאמרה שהתמיכה הרפובליקנית בישראל ניזונה מתרומת הוועדה האמריקאית לענייני ציבור (AIPAC), קבוצה פרו-ישראלית בולטת.

כמו כן, בשנת 2021, קבוצה של דמוקרטים האשימה את עומאר בהשוואה בין ארה"ב וישראל לטליבאן וחמאס. בתגובה אמרה עומאר כי היא "בשום אופן לא משווה ארגוני טרור למדינות דמוקרטיות".