הנגיף משתולל: כ-37 מיליון אזרחים בסין צפויים להידבק בנגיף הקורונה במשך יממה במהלך השבוע הקרוב, כך נכתב בפרוטוקולים מפגישה פנימית של ועדת הבריאות הלאומית של סין. על פי הדיווח של חדשות בלומברג, כ-248 מיליון בני אדם, שהם כמעט 18% מהאוכלוסיה, נדבקו בנגיף ב-20 הימים הראשונים של חודש דצמבר. 

במקביל לכך, גורם במערכת הבריאות ציין כי סין עומדת בפני שיא במספר המאומתים כאשר הרשויות צופות עומס נוסף על מערכת הבריאות במדינה. כזכור, התפרצות הנגיף במדינה היא תוצאה של הפסקת מדיניות "אפס קוביד" בשל ההפגנות הנרחבות נגד המשטר, ובכך הסרת הסגרים וההגבלות. 

לצד זאת, את הנתונים המדוייקים של התפשטות הקורונה, ניכר כי לא ניתן להסיק בדיוק. ביממה האחרונה דיווחה סין על פחות מ-4,000 מאומתים לנגיף הקורונה, ללא מקרי מוות חדשים זה היום השלישי ברציפות. הנתונים הנמוכים מתבססים על כך שהרשויות צמצמו את הקריטריונים לפיהם מוגדר מוות בשל הנגיף, דבר העורר ביקורת ממומחים רבים. 

ג'אנג וונגונג, מנהל המרכז הלאומי למחלות זיהומיות, אמר בתקשורת המקומית כי סין "צפויה להגיע לשיא מאומים תוך שבוע". לדבריו, "השיא גם יגביר את שיעור החולי הקשה, ויהיה לכך השפעה מסוימת על כל המשאבים הרפואיים", אמר והוסיף שהגל יימשך עוד חודש או חודשיים.