מפגינים ריססו היום (חמישי) כתובות מחאה על קירות שגרירות ישראל במקסיקו, זאת בדרישה להסגיר את האחראי לדבריהם על היעלמותם של 43 סטודנטים שנחטפו ונרצחו. האירוע המדובר התרחש לפני שמונה שנים, ושמו של האדם אותו הם מבקשים להזכיר הוא תומס זרון, אשר היה באותה התקופה בכיר בממשלת מקסיקו. בין הכתובות שרוססו - "מוות לישראל". במשרד החוץ רואים בחומרה את האירוע ומצפים כי מקסיקו תעמוד בהתחייבויותיה.

שגריר ישראל במקסיקו, צבי טל, גינה את האירוע ואמר: "ברור לנו שלאירוע האלים, במסגרתו רוססו כתובות פוגעניות על מבנה השגרירות, אין כל קשר לפרשה". הוא הוסיף כי "למרות האירוע הדרמטי, אנחנו ממשיכים להאמין בעתיד היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, המציינים בימים אלה 70 שנות עבודה פורייה". טל השתתף בצער משפחות הסטודנטים וציין: "אנחנו משתתפים בצער המשפחות שיקיריהם נעלמו, בודקים את סוגיית ההסגרה אבל מגנים את הגרפיטי. אנחנו מכבדים את המחויבות של הרשויות המקסיקניות לפתור את הפשע הזה - פשע נגד האנושות".

כאמור, זרון, שהיה בין היתר ראש יחידת החקירות הפליליות של מקסיקו, מבוקש ע"י מערכת המשפט במדינה מאז 2019, זאת בגין האשמות שונות, בהן עינויים וסילוף ראיות בפרשת היעלמות הסטודנטים, לצד מעילה בעשרות מיליוני דולרים ורכישת תוכנת פגסוס של NSO Group. ב-2019 הוא ברח ממקסיקו לקנדה ומשם הוא טס לישראל כדי להימנע ממעצר, וכיום הוא מתגורר בתל אביב.