מעל חצי שנה חלפה מאז החלה רוסיה את פלישתה, ומאז אוקראינה ביצעה שתי מתקפות נגד - האחת בדרום והשנייה במזרח, שתיהן תוכננו בקפידה במשך חודשים ונתמכו על ידי חבילות סיוע צבאיות מאסיביות של ארה"ב. 

"רוסיה הורתה על נסיגה, היא עוברת להגנה": תמונת המצב המפתיעה באוקראינה

מתקרבים לניצחון? הצבא הרוסי קרס בחרקוב בעקבות מתקפת הנגד של אוקראינה

במסגרת המתקפה הנוכחית של אוקראינה טען הנשיא וולודימיר זלנסקי כי הכוחות נטלו בחזרה 6,000 קמ"ר של שטח בשליטת רוסיה בדרום ומזרח המדינה. במקביל, הכוחות ממשיכים במתקפת הנגד שלהם בחרקוב, בשאיפה להשתלט על כל המחוז.

על פי הדיווחים, חיילים אוקראינים כבשו מחדש עיירות עד לגבול הרוסי, בעוד המפקדים הצבאיים של רוסיה הפסיקו לשלוח יחידות חדשות לקייב בשל מתקפות הנגד - כך הודיע המטה הכללי של צבא אוקראינה בעמוד הפייסבוק שלו. 

"הפיקוד הצבאי של הפדרציה הרוסית השעה את שליחתן של יחידות חדשות שכבר יועדו לשטח אוקראינה. המצב הנוכחי בזירת המבצעים וחוסר האמון בפיקוד העליון אילצו מספר רב של מתנדבים לסרב מכל וכל את הסיכוי לשירות בתנאי לחימה", נכתב. 

כוחות צבא אוקראינים מניפים את דגל אוקראינה (צילום: Press service of the Ukrainian Armed Forces/Handout via REUTERS)
כוחות צבא אוקראינים מניפים את דגל אוקראינה (צילום: Press service of the Ukrainian Armed Forces/Handout via REUTERS)

בתוך כך, התקשורת האוקראינית דיווחה כי כוחות רוסים השאירו אחריהם מלאי תחמושת ואספקת במחוז חרקוב בשל מתקפת הנג. מהדורת החדשות דווח כי חיילים רוסים הפילו את נשקם על הקרקע כשברחו, כאשר חלקם קפצו על אופניים גנובים וניסו לעבור את המקומיים. 

"אפילו לא ציפיתי שזה יהיה כל כך מהר", אומר אולכסנדר ורביצקי בן ה-66 לרשת CNN, שראה כיצד הרוסים נסוגים. "הלכתי לחנות וכשחזרתי כולם ברחו. הרוסים נסעו דרך בית הקברות כדי לברוח. האם אתה יכול לדמיין?".

לצד זאת, רוסיה הגיבה למתקפה הנגדית על ידי שיגור טילים שניתקו את אספקת החשמל והמים בעיר חרקוב בפעם השנייה בתוך פחות מ-24 שעות. לפחות ארבעה אזרחים נהרגו ו-11 נוספים נפצעו, הוסיפו במשרד הנשיאות בקייב.