לקוחות מבוהלים נמלטו מסניף של איקאה בשנגחאי לאחר שרשויות הבריאות בעיר הורו על סגירת החנות, לאחר שבמקום אובחן חולה בקורונה. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראים הלקוחות כשהם צועקים ודוחפים זה את זה בניסיון לברוח מהבניין לפני סגירת הדלתות.

המגיפה הבאה? נגיף חדש ומדאיג התגלה בסין - וזו החיה שמעבירה אותו

ג'או דנדאן, סגן מנהל ועדת הבריאות של שנגחאי, אמר כי "החנות והאזור נגוע" יהיו תחת "הסגר" למשך יומיים. כמו כן האנשים שהיו בחנות חייבים לעבור לבידוד במתקן ממשלתי במשך כיומיים לאחר מכן יצטרכו להיות במעקב בריאותי למשך כחמישה ימים. ביום שני, רשויות הבריאות בעיר דיווחו על שישה מקרי קורונה המועברים באופן מקומי בעיר, מתוכם חמישה אסימפטומטיים.

שנחאי, הבירה הפיננסית של סין ובה מתגוררים 25 מיליון בני אדם, נכנסה לסגר של כחודשיים מוקדם יותר השנה, מה שהוביל לזעם ציבורי נרחב כאשר התושבים דיווחו על קשיים בהזמנת מוצרי מזון ותרופות יומיומיות. הסגר הוטל תחת מדיניות אפס קוביד הנוקשת של סין, המסתמכת על בדיקות המוניות, סגר נרחב ואפילו "כליאה" של ערים שלמות, זאת כדי להדוף כל התעוררות מחודשת של הנגיף.

בהסתמך על טכנולוגיה ניידת וביג דאטה, ממשלת סין משתמשת במערכת "קוד בריאות" מבוססת צבעים כדי לשלוט בתנועות של אנשים ולבלום את התפשטות הנגיף. אנשים בערים סיניות רבות חייבים להציג קוד QR בריאותי ירוק כדי לנסוע בתחבורה ציבורית ולהיכנס למקומות לרבות קניונים, חדרי כושר ומסעדות. המערכת מתעדת את מקום הימצאם והאם הם היו בקשר עם מאומת לנגיף. אלה שקודי הבריאות שלהם הופכים לאדומים ,עומדים בפני סגר במתקני הסגר.

בשבוע שעבר, יותר מ-80,000 תיירים נתקעו באי הנופש הפופולרי האינאן לאחר שהרשויות הכריזו על צעדי סגירה לבלימת התפרצות הנגיף.