ללא אישור רשמי: בכירים בממשל אוקראינה רמזו היום (שלישי) כי קייב עומדת מאחורי התקיפה בחצי האי קרים שהרסה צומת רכבת מרכזית המשמשת את הצבא הרוסי להובלת כוחות וציוד לאזורים הכבושים באוקראינה. למרות זאת, הנשיא וולודומיר זלנסקי סרב לקחת אחריות על האירוע. 

נשיא אוקראינה זלנסקי לא מקבל אחריות רשמית על הפיצוצים בחצי האי קרים בשבוע האחרון, אבל מציע לאזרחים אוקראינים בכל האזורים הכבושים, כולל בדרום המדינה ובדונבאס, "לא להתקרב למתקנים צבאיים של הצבא הרוסי ולכל המקומות שבהם הם מאכסנים תחמושת וציוד ושמים את המפקדות שלהם". 

"ככל שיהיו לכובשים פחות הזדמנויות לגרום לרוע ולהרוג אוקראינים, כך נוכל לסיים את המלחמה הזו מוקדם יותר ולשחרר את האדמה שלנו", אמר. "הפקקים בימים האחרונים של אלה שעוזבים את קרים לרוסיה מוכיחים שרוב האזרחים של מדינת הטרור כבר מבינים או חשים שקרים אינו מקום עבורם".

כאמור, סדרת פיצוצים נשמעה מוקדם יותר היום בחצי האי קרים, והובילה להרס של מחסן תחמושת ותחנת חשמל במרחק של כ-200 ק"מ מהקו הקדמי של הכוחות האוקראינים. בשבוע שעבר, אירעה מתקפה דומה שפגעה בבסיס חיל האוויר הרוסי במערב האי, כאשר לפחות שמונה מטוסי קרב נשרפו. 

פיצוץ בחצי האי קרים (צילום: רויטרס)
פיצוץ בחצי האי קרים (צילום: רויטרס)

משרד ההגנה במוסקבה אישר את השריפה שפרצה בדז'נקוי אך לא פירט לגבי הנסיבות. "ננקטים האמצעים הדרושים כדי למנוע השלכות של החבלה", אמר המשרד.

עוזרים בכירים בממשלת אוקראינה הביעו את שמחתם ברשתות החברתיות. מיקאילו פודוליאק, יועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, אמר שהמתקפה היא "תזכורת". בחשבון הטוויטר שלו כתב: "קרים שנכבשה על ידי הרוסים עוסקת בפיצוצי מחסנים ובסיכון גבוה עבור פולשים וגנבים".

עוזר נשיאותי אחר, אולקסי ארסטוביץ', צייץ בטוויטר תמונה שלו בפוטושופ מתרווח על כיסא נוח, בדומה לאלו שצולמו בשבוע שעבר במתקפה באוקראינה. ברקע עשן שחור. "בוקר בדז'נקוי", כתב ארסטוביץ'.