חשש בעולם: ארגון הבריאות העולמי עדכן היום (שישי) כי מספר המאומתים באבעבועות הקוף באירופה גדל בשבועיים האחרונים פי 3, והפציר במדינות באזור לפעול באופן מידי על מנת שהמחלה לא תמשיך להתפשט ברחבי היבשת. ד"ר הנס קלוג, נציג הארגון באירופה,  אמר כי "נדרשים מאמצים מוגברים, אל ההתפרצות עדיין לא מצדיקה על מנת להכריז על מצב חירום".

בתוך כך, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) עדכן כי עד כה דווחו על יותר מ-5,000 מאומתים במחלה ב-51 מדינות. עוד נמסר כי מספר המאומתים באירופה מהווה כ-90% מכלל המאומתים בעולם, וכי הנגיף זוהה ב-31 מדינות ביבשת. ד"ר קלוג אמר כי הנתונים של ארגון הבריאות העולמי מראים ש-99% מהנדבקים הם גברים שדיווחו על תסמינים הכוללים פריחה, חום, עייפות, כאבי שרירים וצמרמורות. 

מקרה של אבעבועות הקוף אותר בגרמניה (צילום: רויטרס)
מקרה של אבעבועות הקוף אותר בגרמניה (צילום: רויטרס)

במקביל, מדענים הזהירו כי כל מי ששהה במגע פיזי עם אדם החולה באבעבועות הקוף, נמצא בסיכון גבוהה להדבקה. עוד מסרו כי ילדים ונשים בהיריון, נחשבים בעלי סיכוי גבוהה יותר לסבול ממחלכה קשה. ד"ר גלוג עדכן כי הוא פנה למדינות על מנת שיגדילו את המעקב והריצוף הגנטי של החולים במחלה, וכך יהיה ניתן לזהות במבהרה חולים נוספים. 

לאחרונה, ממשל ביידן הודיע על תוכנית חדשה שמטרתה להגביר את זמינות החיסונים והבדיקות כנגד אבעבועות הקוף. זאת לאחר שמספר המאובחנים במחלה במדינה, הגיע ל-300. בהצהרה של הבית הלבן נמסר, כי בשלב הראשון, האסטרטגיה תהיה לספק חיסונים ברחבי המדינה לאוכלוסייה בסיכון גבוה.

עוד נמסר כי הממשל יפרוס כמעט 300 אלף מנות חיסון במהלך השבועות הקרובים, כאשר 56 אלף מתוכם ישוחררו באופן מיידי מהמלאי הלאומי, ויישלח למדינות עם מספר המקרים הגבוה ביותר עד כה. הבית הלבן הדגיש כי "ככל שהיצרנים מייצרים יותר מנות חיסון, משרד הבריאות צופה שיותר מ-750 אלף מנות יהיו זמינות במהלך הקיץ, וחצי מיליון מנות חיסון נוספות ישוחררו במהלך הסתיו. בסך הכל יהיו כ-1.6 מיליון מנות חיסון השנה". זאת, לאחר שהחיסון של חברת Jynneos אושר על ידי ה-FDA לחיסון בני 18 ומעלה.