בעקבות החלטת בית המשפט העליון לבטל את הזכות להפלות: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ייפגש ביום שישי עם מושלים שמדינותיהם פעלו במהירות להגן על גישת נשים להפלות בעקבות פסיקת בית המשפט העליון שמבטלת את הפסיקה אשר הגנה על הזכות להפלה, כך דווח היום (חמישי) באתר "אקסיוס". 

כזכור,  לאחר שבית המשפט העליון ביטל את ההחלטה המכוננת בשבוע שעבר, ביידן מתח ביקורת חריפה על הפסיקה וקרא לבוחרים להגיב בקלפי, ואף הודיע על תוכנית להתמודד עם הפסיקה, שמטרתה היא "להגביר את הגישה" לגלולות להפלה באישור ה-FDA, בין שאר השלבים. 

אחרי פסיקת בית המשפט מחוקקים שמרנים מיהרו להעביר חוקים מגבילים לאסור הפלות במדינותיהם, בעוד מחוקקים במדינות דמוקרטיות הגיבו באישור אמצעים להגנה על ספקים ופציינטיות שעלולים להפוך למטרות לאחר ביטול החוק המגן עליהן. חלקם מקדמים חקיקה להרחבת הגישה להפלות כדי להתכונן לזרם צפוי של פציינטיות מחוץ למדינה המחפשות טיפול.

לפי הדיווח, הגישה להפלות עדיין מובטחת ב-16 מדינות. המדינות קליפורניה וורמונט הולכות עוד יותר רחוק על ידי הפיכת הגישה להפלות לזכות חוקתית. באלסקה, פלורידה, קנזס, מונטנה וניו מקסיקו, הגישה להפלות מוגנת על ידי תקדים של בית המשפט העליון של המדינה, אבל גם התקדימים האלה עלולים להיות בסכנה.

הדיווח מציין כי על פי סקר שנערך לאחרונה ממרכז המחקר Pew, שישה מתוך 10 מבוגרים בארה"ב (61%) מאמינים שהפלה צריכה להיות חוקית "בכל המקרים או ברוב המקרים".