המלחמה במזרח אירופה: לאחר המתקפה של הצבא הרוסי על מרכז הקניות בעיר קרמנצ'וג, בה נהרגו כ-18 בני אדם, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, פרסם היום (רביעי) סרטון ובו רגע פגיעת הטיל הרוסי. זלנסקי תיאר את הסרטון כ"ראיה לפשע הרוסי". בתוך כך, מנהיגי מדינות ה-G7 גינו את המתקפה והזהירו את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי "יישא בתוצאות".

בסרטון, הנשיא האוקראיני טען כי "רוסיה כיוונה באופן מכוון למרכז הקניות בעיר קרמנצ'וק, בו שהו כאלף בני אדם". בנאום הלילי, שהפך בינתיים לנאום הקבוע של הנשיא, הדגיש כי "מוסקבה רצתה להרוג כמה שיותר אנשים, במעשה הטרור נגד אוקראינה. הסרטון הוא הוכחה, ואף אחד לא יעז להונות אותנו. הטיל הרוסי פגע במרכז הקניות בכוונת תחילה, ברור לנו שזו הייתה הפקודה".

זלנסקי הוסיף כי "לפעולת הטרור הזו, כמו לפעולות אחרות, רוסיה תהיה אחראית, אם זה בשדה הקרב באוקראינה, או על ידי חיזוק הסנקציות וכמובן בבית הדין הבינלאומי". רוסיה מצדה, טענה כי הקניון שהופצץ היה ריק, וכי הטיל פגע במחסן נשק, שהיה בסמוך למרכז הקניות. עם זאת, ניצולי ההתקפה, סותרים את הטענה הרוסית. לודמילה מיכאליץ', בת 43, סיפרה כי שהתה במרכז הקניון עם בעלה ברגע הפיצוץ, שהעיף אותה ואת בעלה למרחק עצום. בתוך כך, רשויות הבריאות באוקראינה דיווחו כי פונו לבתי החולים 25 פצועים מהמתקפה הרוסית. 

לאחר המתקפה, הנשיא האוקראיני כתב בחשבון הטלגרם שלו כי "אי אפשר לדמיין את מספר הקורבנות, אין טעם לקוות להגינות ולאנושיות מרוסיה". במקביל, דמיטרו לונין, מושל אזור פולטבה, מסר כי צוותי ההצלה ממשיכים לפעול על מנת לחלץ לכודים מתוך ההריסות. לדבריו, "ככל הנראה יימצאו גופות נוספות, זאת פעולת טרור נגד אזרחים".