המתיחות במזרח התיכון: העיתון "אל ערבי-אל ג'דיד" דיווח הבוקר (רביעי)  מפי מקורות ביטחונים בקהיר כי מצרים הזהירה את איראן מלנסות לפגוע בתיירים ישראלים בשטחה. "המגעים בין הצדדים כללו של אישור מצד הגורמים המצריים על הסכנה של ניסיון איראני לפגוע בישראלים במצרים, זאת כנקמה על שרשרת החיסולים של בכירים במשמרות המהפכה שיוחסה לישראל.  קהיר הזהירה את טהרן כי ניסיון כזה יפגע משמעותית ביחסים בין המדינות", אמרו. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לדבריהם, "האזהרה המצרית לטהראן הגיעה לאחר הדלפות שהגיעו לידי קהיר מהצד הישראלי, בטענה שמצרים ואיחוד האמירויות נכנסו לאזורים שעלולים לפגוע בישראלים, בעקבות ההודעה על הצלחת התיאום הישראלי-טורקי בסיכול הפגיעה של ישראלים על אדמת טורקיה, מה שגרם לאיראנים לחשוב על אזורים חלופיים".

מנגד, אמרו הגורמים כי "הצד האיראני הבטיח לגורמים מצריים שהטענות הישראליות על ניסיונות לפגוע בתיירים ישראלים במדינות שלישיות הוא שקר, וכי איראן מעוניינת לא לפגוע בשלום עם מצרים".

כזכור, אתמול דיווח העיתון כי מצרים תתנגד לכל רעיון של השתתפות בקואליציה צבאית נגד איראן. לפי הדיווח, גורמים פוליטיים וצבאיים במצרים שלחו מסרים כי מדינתם מתנגדת לכל ברית צבאית נגד הרפובליקה האסלאמית, ולאחרונה הדגישו זאת שוב בתקשורת המצרית. המקורות הדגישו כי מפקדים בכירים בצבא המצרי הודיעו במפורש על התנגדותם לברית זו ולכל עימות ישיר מול איראן. 

 הם הסבירו כי "סוגיה זו הועלתה במסגרת מוסדות הביטחון והצבא במצרים, לאחר פרסום הסוגיה והקמת ברית צבאית נגד איראן במזרח התיכון". זאת, לאחר שהנשיא, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביקר בעומאן אתמול, על מנת "להעביר מסר לאיראנים" לפיו, "מצרים בשום פנים ואופן לא מוכנה לעימות ישיר עם איראן".

מקורות מצריים נוספים מסרו כי "דעתו של א-סיסי משקפת את ההשקפות והפרספקטיבות בתוך הממסד הצבאי והמצרי, בשביל הרבה סיבות אין צורך להתנגשות מול איראן. איראן לא עוינת את מצרים בשום צורה עד כה, אלא להיפך, קיומו של הסכם סודי בין השלטונות, מבטיח שעימות כזה לא יקרה לעולם. במקביל, המקורות דיווח כי במהלך ביקורו האחרון של אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אאל ת'אני במצרים, נושא זה כנראה טופל.

הבוקר, ערוץ אל-ג'זירה הקטארי דיווח כי גם ירדן הכחישה כל כוונה להצטרף לברית צבאית הכוללת את ישראל. שר החוץ של הממלכה, איימן א-ספדי הדגיש כי "אין הצעה כזו, וירדן לא תהיה בברית כזו, הנושא גם לא נמצא על סדר היום במהלך ביקורות של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, באזור בחודש יולי".