מגפה חדשה בפתח? כלי תקשורת בארה"ב דיווחו הבוקר (רביעי) כי ממשל ביידן הודיע על תוכנית חדשה שמטרתה להגביר את זמינות החיסונים והבדיקות כנגד אבעבועות הקוף, זאת לאחר שמספר המאובחנים במחלה במדינה, הגיע ל-300. בהצהרה של הבית הלבן נמסר, כי בשלב הראשון, האסטרטגיה תהיה לספק חיסונים ברחבי המדינה לאוכלוסייה בסיכון גבוה.

עוד נמסר כי הממשל יפרוס כמעט 300 אלף מנות חיסון במהלך השבועות הקרובים, כאשר 56 אלף מתוכם ישוחררו באופן מיידי מהמלאי הלאומי, ויישלח למדינות עם מספר המקרים הגבוה ביותר עד כה. הבית הלבן הדגיש כי "ככל שהיצרנים מייצרים יותר מנות חיסון, משרד הבריאות צופה שיותר מ-750 אלף מנות יהיו זמינות במהלך הקיץ, וחצי מיליון מנות חיסון נוספות ישוחררו במהלך הסתיו. בסך הכל יהיו כ-1.6 מיליון מנות חיסון השנה". זאת, לאחר שהחיסון של חברת Jynneos אושר על ידי ה-FDA לחיסון בני 18 ומעלה.

מקרה של אבעבועות הקוף אותר בגרמניה (צילום: רויטרס)
מקרה של אבעבועות הקוף אותר בגרמניה (צילום: רויטרס)

עד כה, החיסונים ניתנו רק למי שנחשף לנגיף, אך המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) המליץ לספק את החיסונים החדשים גם למי שמשער שנחשף לחולה במחלה. התוכנית של ממשל ביידן כוללת לא רק הגדלה של מנות החיסון, אלא גם ביזור הבדיקות וחיזוק המאמצים בנושא החינוך והמעורבות הקהילתית. מהבית הלבן נמסר כי "זה ישפר באופן דרמטי את הנוחות עבור החולים וספקי שירותי הבריאות ברחבי המדינה".

כאמור, רשויות הבריאות בארה"ב דיווחו כי מאובחן ראשון במחלה התגלה בחודש מאי האחרון, ומאז ה-CDC גילה 306 מאובחנים נוספים, ב-27 מדינות שונות בארה"ב. המקרה הראשון של התפרצות המחלה אובחן בבריטניה בתחילת חודש מאי. ביום שני האחרון, ארגון הבריאות העולמי עדכן כי ישנם 3,413 מאובחנים בנגיף ברחבי העולם, ב-50 מדינות שונות. עם זאת, נמסר כי ועדת המומחים העצמאית של ארגון הבריאות העולמי קבעה כי ההתפרצות אינה מהווה מצב חירום לבריאות הציבור בעולם.