משרד החוץ של רוסיה הודיע היום (שלישי) על הרחבת הסנקציות ל-25 אמריקאים נוספים, ביניהם אשתו וביתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שנכנסו ל"רשימה השחורה" של מוסקבה. הצעד נעשה "כתגובה לסנקציות האמריקאיות ההולכות ומתרחבות נגד אישים פוליטיים וציבוריים רוסים", אמר משרד החוץ הרוסי בהצהרה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

במקביל לכך, באוקראינה מבקשים ממדינות המערב להחמיר את הסנקציות כלפי רוסיה. שר החוץ האוקראיני, דימיטרו קולבה, אמר אתמול כי מדינות ה-G7 חייבות להגיב למתקפת הטילים הרוסית על קייב מוקדם יותר הבוקר, על ידי החמרת הסנקציות והגברת משלוחי הנשק לאוקראינה: "הילדה האוקראינית הזו בת השבע ישנה בשלווה בקייב עד שטיל שיוט רוסי פוצץ את ביתה. רבים נוספים ברחבי אוקראינה נמצאים תחת מתקפה. פסגת ה-G7 מוכרחה להגיב, והאימפריאליזם הרוסי החולני חייב להיפסק", צייץ קולבה בחשבון הטוויטר שלו.

לצד זאת, מנהיגי ה-G7 צפויים להציג חזית תמיכה מאוחדת באוקראינה ולהגביר לחץ על הקרמלין - אף על פי רצונם להימנע מהטלת סנקציות נוספות על רוסיה שעלולות להחריף את האינפלציה ואת משבר יוקר המחיה הגלובלי. מטעמו של קנצלר גרמניה אולף שולץ נמסר כי "מעבר למסר שנאט"ו ומדינות ה-G7 מאוחדות היום יותר מתמיד, הפסגה צריכה להעביר מסר נוסף לפיו הדמוקרטיות בכל רחבי העולם מתנגדות לשאיפות האימפריאליסטיות של פוטין בדיוק באותה מידה בה הן נאבקות ברעב ובעוני ברחבי העולם", אמר.