עיתון "הוושינגטון פוסט" דיווח היום (שני) כי לפי הערכות של המודיעין האמריקאי, איראן רחוקה רק שבועות מספר מהנקודה בה יהיה לה מספיק אורניום מועשר לייצור נשק גרעיני. כזכור, ממשל טראמפ פרש באופן חד צדדי מהסכם הגרעין ב-2018, תוך הטלת סנקציות נוספות על איראן, כשזו בתגובה הגדילה כמות ייצור האורניום המועשר שלה, הרבה מעבר לגבולות ההסכם המקורי. 

רפאל מריאנו גרוסי, יושב ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אמר מוקדם יותר החודש כי איראן "מאוד מאוד קרובה" להחזיק בכמות מספקת של חומר גרעיני לייצור נשק, אך ציין כי זה לא אומר שזה שווה ערך להחזקה בפצצה גרעינית.

בתוך כך, שיחות המשא ומתן העקיף בין ארצות הברית לאיראן בנוגע לחזרה להסכם הגרעין יתחדשו השבוע בקטאר, לאחר שהגיעו למבוי סתום בחודש מרץ האחרון. על פי הדיווחים, ארה"ב איננה אופטימית באשר לחידוש השיחות, כך פקיד ממשל בכיר אמר כי "אנחנו לא מתכוונים לשפוט מראש, אבל אין לנו ציפיות גבוהות בנוגע לחזרה להסכם".

מנגד, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדולהיאן צייץ בחשבון הטוויטר שלו שלדעתו "הסכם סופי נמצא ממש בהישג יד, אם לצדדים יהיה רק רצון לעשות זאת".

במהלך במסיבת עיתונאים משותפת בטהרן עם נציג האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, בה הודיע על חידוש השיחות, הוסיף שר החוץ: "מה שחשוב לאיראן הוא לקבל במלואן את היתרונות הכלכליים של הסכם 2015".