הטבח בבית הספר בטקססמפרטים חדשים שהתפרסמו היום (חמישי) בכלי תקשורת שונים בארה"ב עולה כי סלבדור ראמוס בן ה-18, שירה ורצח 19 תלמידים ושני מורים באחד ממסעות הטבח המזעזעים בתולדות ארה"ב, שהה בתוך בית הספר היסודי קרוב לשעה לפני שכוחות אכיפת החוק הצליחו לפרוץ לכיתה בה התבצר עם עשרות תלמידים ומורים וחיסלו אותו. 

לפי הדיווחים השונים מצד גורמים רשמיים, היורה בן ה-18, סלבדור ראמוס, היה בעימות עם כוחות אכיפת החוק במשך כחצי שעה - אחרי שכבר ירה על תלמידים ומורים. "ואז הירי מפסיק, והוא מתבצר פנימה. זה המקום שבו יש סוג של רגיעה בפעולה", אמר נציג המחוז. "כל זה, אני מבין, נמשך כשעה, אבל כאן יש סוג של רגיעה של 30 דקות. הם מרגישים כאילו הם דחקו אותו לפינה. שאר התלמידים בבית הספר עוזבים עכשיו".

ראש משמר הגבול האמריקאי אמר ל-CNN כי סוכנים הגיעו למקום לאחר ששוטרים התעמתו עם החשוד בבית הספר. הכוחות הצטרפו לקצינים מקומיים כדי להקים צוות שרדף אחרי היורה. "הם לא היססו. הם הביאו תוכנית. הם נכנסו לכיתה הזו והם טיפלו במצב הכי מהר שהם יכולים", סיפר אורטיז.

בכך הסתיים הירי הקטלני השני בחומרתו בבית ספר יסודי בארה"ב מאז 2012, כאשר 26 ילדים ומבוגרים נהרגו בבית הספר היסודי סנדי הוק. זה היה לפחות הירי ה-30 בבית ספר יסודי בשנת 2022, לפי דיווח של CNN.

טבח בבית הספר בטקסס (צילום: רויטרס)
טבח בבית הספר בטקסס (צילום: רויטרס)

פרטים חדשים על מסע הירי

מסע הירי הקטלני החל כאשר החמוש ירה בסבתא שלו בפניו לפני שנסע לבית הספר היסודי כדי לבצע את הטבח, כך עדכן מושל המחוז. זמן קצר לאחר אותו ירי ראשוני, המשטרה קיבלה שיחה על רכב שהתרסק ליד בית הספר ואדם חמוש ברובה שנכנס פנימה, כשלפי הדיווחים הוא לבוש "נשא אפוד טקטי ללא לוחות בליסטיים". 

גורם במחלקה לבטיחות הציבור בטקסס אמר ל-CNN כי כאשר היורה הגיע לבית הספר, הוא נתקל בקצין אבטחה של בית הספר, הפיל תיק שחור עם תחמושת בפנים ונכנס לבית הספר. לאחר מכן היורה התבצר בתוך כיתות סמוכות ופתח באש על הילדים ושתי המורים, אמר הגורם, שכינה את המעשה "רוע מוחלט".

כשהיורה התבצר בפנים, השוטרים היו בעמדת נחיתות, לדבריו. "לא היה מספיק כוח אדם באותו רגע, וההתמקדות העיקרית שלהם הייתה למנוע כל אובדן חיים נוסף", אמר ל-CNN. "הם התחילו לשבור חלונות מסביב לבית הספר ולנסות לחלץ, לפנות ילדים ומורים בזמן שזה נמשך, עד שצוות טקטי של קצינים מקומיים ופדרליים הגיע, פרץ את דרכו לתוך הכיתה וירה למוות בחמוש".