ד"ר פיונה היל, יועצת לשעבר בממשלו של נשיא ארה"ב הקודם דונלד טראמפ ומומחית לפוליטיקה רוסית, סיפרה השבוע על פגישתה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין, שיתפה כי המנהיג הרוסי "מריח מוזר", סיפרה על האופן המוקפד בו הציג את עצמו ("הכל מבוים, הצגה") והעריכה כי הוא זקוק למשקפיים. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

את הדברים אמרה היל בריאיון לתוכנית ברשת BBC, וסיפרה כי פגשה את הנשיא הרוסי בארוחת ערב בקרמלין שבה השתתפה כשעבדה עבור ממשלת ארה"ב כקצינת מודיעין לאומית. היא ציינה שהיא ישבה כל כך קרוב לפוטין שהיא יכלה "לראות את הדופק הפועם בצווארו", ודיברה גם על הריח של המנהיג הרוסי, כמו גם על החלטתו לא לאכול או לשתות דבר ועל הצורך הפוטנציאלי שלו במשקפי ראייה.

"הדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא שהוא ככל הנראה צריך משקפיים כי היו לו  כרטיסיות ענקיות כאלו, יכולתי לקרוא את כולן, היה כתוב לו מי הוא מי, מה הוא צריך להגיד ודברים כאלה", סיפרה. "שמתי לב גם שהוא לא אוכל ולא שותה כלום. צפיתי בשעון על פרק היד שלו, מאוד יקר".

היל הוסיפה: "עכשיו זה נשמע ממש מוזר, אבל יכולתי להריח שהוא "מכובס טרי", הוא לא השתמש בבושם אבל זה היה כמעט כאילו יצא מאיזו אמבט הכנה מיוחד או משהו לתוך האירוע". לדבריה, "כל זה מבוים, כל אלמנט קטן מזה מבוים, זו הופעה. הוא פשוט היה בשליטה מלאה על עצמו כדי לשדר את התדמית הזו, חשבתי 'וואו, תראה את זה'".

היל הוסיפה וחשפה מאפיינים מוזרים נוספים של הפגישה, כמו מדוע היא נבחרה לשבת לצד פוטין. "באותו זמן בעצם עבדתי עבור ממשלת ארה"ב... ישבתי ליד [פוטין] וחשבתי 'למה אני יושבת לידו'?", שיתפה. "האם זה בגלל שהם חשבו שאני כמו M בג'יימס בונד? סוג של תיעלתי את הפנטזיות הפנימיות שלי. ואז חשבתי 'האם אני האדם הכי פחות סביר שידקור אותו במזלג?'".

מאוחר יותר אמר לה מי שישב בצדו השני של הנשיא הרוסי שזה בגלל שהיא "אישה לא ברורה". "לא מבוגרת מדי או צעירה מדי, את לא לבושה מהודר. אין לך מחשוף. את פשוט שם", נזכרה. היא סיפרה כי לא ממש דיברה עם פוטין, ש"לא היה ממש איש שיחה", אך ציינה כי בסוף האירוע הוא קם ואמר 'הכל טוב'.

ממשרד החוץ הרוסי לא התקבלה תגובה.