הפלישה הרוסית לאוקראינה: האיחוד האירופי צפוי לדרוש מאוקראינה לבצע רפורמות משמעותיות, ובראשן מלחמה בשחיתות, זאת בתמורה לקבלת כספים מהמדינות החברות ומשותפים בינלאומיים עבור שיקום המדינה - כך עלה מהטיוטה של "לבנות מחדש את אוקראינה", תוכנית השיקום של הנציבות האירופית שהגיעה לידי היומון הגרמני, זידויטשה צייטונג.

ההערכה באוקראינה: המלחמה עם רוסיה תסתיים עד סוף השנה

ההערכה היא שפרויקט השיקום יימשך יותר מעשור, והוא צפוי לכלול הקמת תשתיות ובניית בתים שיהיו ידידותיים יותר לסביבה. ההערכות הן שהעלויות יגיעו למאות מיליארדי דולרים והנציבות מתכננת להקצות את הכספים באמצעות תוכנית חדשה במסגרת תקציב האיחוד.

השבוע, האיחוד האירופי הציע להנפיק אגרות חוב משותפים ולבחון שימוש בהכנסות שהוחרמו לאוליגרכים באמצעות הסנקציות, על מנת לממן את בנייתה מחדש של אוקראינה. כמו כן, על פי טיוטת מסמך של הנציבות האירופית שפורסמה ב"בלומברג", זו תבחן שימוש במענקים של מדינות החברות בנציבות. "בהתחשב בגובה ההלוואות הנדרשות, הנציבות עשויה לאשר גיוס המימון משווקי הון", כך נכתב.

בנוסף, הסנאט האמריקאי הצביע על קידום חבילת סיוע בסך כ-40 מיליארד דולרים נוספים לאוקראינה לאחר שהסיוע הצבאי וההומניטרי נדחו עקב התנגדות של סנאטור רפובליקני אחד.