העיתונאית המקסיקנית הוותיקה, לורדס מלדונדו לופז, הצהירה בפני הנשיא אנדרס מנואל לופז אוברדו בשנת 2019 כי היא חוששת לחייה. הלילה (בין ראשון לשני), החשש התממש כאשר מלדונדו נרצחה בעיר טיחואנה.

עדי ראייה דיווחו כי סמוך לשעה שבע בערב, נשמעו יריות ליד ביתה של מלדונדו בעיר הגבול בצפון מקסיקו. כוחות המשטרה שהגיעו למקום מצאו את העיתונאית מתה בתוך המכונית שלה וזיהו חורים שיצרו הקליעים בחלון הצדדי.

מלדונדו הייתה רשומה בשנה האחרונה במאגר הממלכתי להגנה על עיתונאים ופעילי זכויות אדם, ועל כן הייתה זכאית לאבטחה משטרתית ליד ביתה. עם זאת, עדיין לא ברור אם היו שוטרים באזור בזמן הרצח.

מלדונדו עבדה במספר כלי תקשורת וגם הגישה תוכנית עצמאית ברשתות החברתיות. בשבוע שעבר, היא זכתה בתביעה שהגישה נגד ערוץ הטלוויזיה PSN, בבעלותו של חיימה בונייה, שהיה מושל מדינת באחה קליפורניה עד סוף החודש שעבר. מלדונדו האשימה כי היא פוטרה באופן בלתי מוצדק לפני תשע שנים.

בשנת 2019, היא פנתה לנשיא לופז אוברדור והביעה חשש כי ההליכים נגד בונייה יעלו לה בחייה. "אני נמצאת במשפט מולו במשך שש שנים", אמרה במהלך אחת ממסיבות העיתונאים של הנשיא וביקשה ממנו "תמיכה, סיוע וצדק".

מדובר ברצח השני בתוך שבוע בטיחואנה. ביום שני שעבר, נורה למוות הצלם-עיתונאי מרגריטו מרטינז, שסיקר סיפורים שקשורים למשטרה. מוקדם יותר החודש, נדקר למוות גם העיתונאי והפעיל החברתי, חוזה לואיס גמבואה, במדינת ורקרוז.