הדיפלומטיה תיכשל? השיחות בין מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמש (שישי) לא רשמו פריצת דרך משמעותית במתיחות עם אוקראינה, אך השניים הסכימו להמשיך לדבר כדי לנסות לפתור את המשבר שעורר חשש מסכסוך צבאי.

לאחר השיחות בז'נבה, בלינקן הזהיר מפני תגובה "מהירה וחמורה" אם רוסיה תפלוש לאוקראינה לאחר שהמוני כוחות הוצבו סמוך לגבולה. ואילו לברוב אמר כי מוסקבה עדיין ממתינה לתגובה בכתב לדרישותיה להבטחות ביטחוניות. זאת, לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין, פרסם רשימת דרישות למערב, שלדבריו נוגעות לביטחון רוסיה, כולל שאוקראינה תימנע מהצטרפות לנאט"ו.

כאמור, שניהם מסרו כי הם פתוחים לקיום דיאלוג נוסף, כאשר בלינקן הדגיש כי הוא מקווה שניתן יהיה לטפל בדאגות הביטחון ההדדי. "בהתבסס על השיחות הנרחבות שניהלנו במהלך השבוע האחרון והיום כאן בז'נבה, אני חושב שיש עילה ואמצעי לטפל בחלק מהדאגות ההדדיות שיש לנו בנוגע לביטחון", אמר בלינקן ותיאר את השיחות כ"כנות ומהותיות".

כזכור, סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, הגיע אתמול לז'נבה עם שר החוץ סרגיי לברוב לפגישות עם דיפלומטים אמריקאים ובראשם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן. סגן השר הרוסי האשים את האמריקאים בהעלת המתיחות ואף הפציר: "רוסיה לא מפחדת מאף אחד, אפילו לא מארצות הברית".

בנוסף בקרמלין במוסקבה הגיבו בשלילה להצעת יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, ויאצ'סלב וולודין, שקרא לדון בהכרה בעצמאות של חבל דונבאס, הגובל עם רוסיה, והיפרדותו מהמדינה. "מעדיפים להימנע כרגע מהעלאת המתיחות", נמסר מהקרמלין.