מתחת לרדאר: ויליאם ברנס, ראש סוכנות הביון האמריקאית (CIA), ערך ביקור בברלין וקייב, שבוע לפני הטיול הרשמי של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לאזור. זאת, כחלק ממאמציה של ארצות הברית לשכנע את מדינות אירופה להתגייס סביב תגובה נוקשה יותר נגד רוסיה ותמיכה באוקראינה. 

לצד זאת, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, הגיע היום לברלין לשיחות עם בעלות ברית אירופיות בנוגע למתיחות, לאחר שאתמול הזהיר בלינקן כי "רוסיה עלולה לתקוף את שכנתה בהתראה קצרה מאוד". במהלך ביקורו בברלין, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר כי "ארצות הברית בוחנת כל תסריט אפשרי שרוסיה עלולה לנקוט בו. כרגע אנחנו עובדים עם בעלות בריתנו כדי להכין תגובה מתואמת". עוד הוא הוסיף כי "אם כוח רוסי כלשהו יחצה את הגבול לתוך אוקראינה, ארצות הברית תגיב מהר ובחומרה".

לאחר פגישתה עם בלינקן, שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק קראה לרוסיה לסגת מהסלמה של המצב עם אוקראינה, והזהירה כי המדינה עומדת בפני שורה של סנקציות אם המתיחות תחריף עוד יותר: "כל התנהגות או תוקפנות אגרסיבית נוספת תגרום לתוצאות חמורות. זו שאלה של שמירה על השלום באירופה, עבורנו זו שאלה קיומית".

בתוך כך, חיל הים הרוסי הכריז על סדרת תרגלים צבאיים שייערכו במהלך החודשים הקרובים בצפון מזרח האוקיינוס האטלנטי וכן באוקיינוס השקט, כך דיווחה סוכנות הידיעות RIA. במקביל, סוכנות הידיעות TASS דיווחה כי רוסיה ערכה ניסוי מוצלח בירי טיל מסוג "קליבר" מתוך צוללת נגד מטרה יבשתית. 

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי איומי הסנקציות של ארה"ב עלולים לערער עוד יותר את המצב, ולא יסייעו להפחית את המתיחות הגואה באזור. 

כוחות רוסיה ב''תרגיל צבאי'' סמוך לגבול אוקראינה (צילום: צילום מסך: רויטרס)
כוחות רוסיה ב''תרגיל צבאי'' סמוך לגבול אוקראינה (צילום: צילום מסך: רויטרס)

מוקדם יותר היום, דווח כי סין, רוסיה ואיראן יערכו תרגיל ימי משותף מחר, כך אמר גורם בצבא איראן לסוכנות הידיעות החצי-רשמית ISNA. התרגיל המשותף "2022 Marine Security Belt" יתקיים בצפון האוקיינוס ​​ההודי והוא התרגיל הימי המשותף השלישי בין שלוש המדינות.

למרות שמהלכים צבאיים של רוסיה נבדקים מקרוב בשל הצטברות הכוחות ליד אוקראינה שמלווה באיומים, מוסקבה מכחישה כל כוונה לתקוף את אוקראינה.