ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוכ, הודיע אמש כי הוא מתפטר מתפקידו בעקבות כישלונו להקים ממשלה אזרחית חדשה. זאת, ברקע ההפגנות האלימות נגד ההפיכה שהביאו למותם של לפחות 57 בני אדם.

הודעתו של חמדוכ, שפורסמה בחשבון היוטיוב של משרד ראש הממשלה, הגיעה לאחר ששלושה מפגינים נהרגו על ידי כוחות הביטחון הסודנים במהלך הפגנות נגד ההפיכה ליד הבירה אתמול, כך מסרה ועדת הרופאים המרכזית של סודן.

בנאום בטלוויזיה שהכריז על התפטרותו, אמר חמדוכ כי הוא מתפטר כדי לפנות מקום ל"בנות או בניה" של המדינה, כדי שאלה ישלימו את תקופת המעבר. הוא גם שיבח את העם הסודני על נחישותו בדרישה ל"חופש וצדק" במהלך ההפגנות, והוסיף כי "בהחלט יהיה לכם עתיד טוב יותר עם ההתלהבות המהפכנית שלכם".

"ראוי להזכיר שקבלתי את תפקיד ראש הממשלה באוגוסט 2019 הייתה על בסיס מסמך חוקתי והסכמה מדינית בין המרכיבים האזרחיים והצבאיים, לו הטפתי כמודל סודני ייחודי, אבל הדבר לא שרד ולא נותרה בו מחויבות והרמוניה", אמר חמדוכ.

סודן נשלטה על ידי ברית בין הצבא והקבוצות האזרחיות מאז 2019. באוקטובר האחרון הצבא פיזר את מועצת הריבונות וממשלת המעבר המשותפת  ועצר באופן זמני את ראש הממשלה.

המפקד הצבאי של המדינה, גנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, החזיר את חמדוכ לתפקידו בנובמבר כחלק מעסקה בין ההנהגה הצבאית והאזרחית.

על פי ההסכם שעליו חתמו חמדוכ ואל-בורהאן, חמדוכ יהפוך שוב למנהיג ממשלת המעבר, שהוקמה לראשונה לאחר שהנשיא עומר אל-בשיר הודח מתפקידו ב-2019.