ד"ר אלון לבקוביץ', מומחה לצפון קוריאה, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על עשור לעלייתו לשלטון של המנהיג הנוכחי, קים ג'ון און, שהפך את המדינה המסוגרת לקיצונית אף יותר. 

בפתח דבריו סיפר כי "זה היה עשור מאוד מעניין. משפחה זה הדבר הכי חשוב אצל המנהיג הנוכחי, במקרה הזה אם המשפחה מערערת על מעמדו הוא דואג לחסל אותה. במקרה הזה הוא חיסל את דודו ואת אחיו שהוא ראה בו איום".

על הישגיו של קים הצעיר סיפר: "הנכד של מנהיג קוריאה הצפונית. הוא היה מאוד צעיר, מחצית שנות ה־20 ולא העריכו שהוא יוכל לשלוט ביד רמה ובכל זאת הוא הגיע להישגים מרשימים בנושא הגרעין, שהביאו לכך שארה"ב ראתה בכך איום, כשהוא הצליח להגיע לטיל בין יבשתי. הוא הגיע להיפגש עם טראמפ, מה שסבו ואביו לא השיגו. בנושא הכלכלי הוא לא זכה להצלחה, המחיר הכלכלי שאזרחי קוריאה משלמים הוא אדיר".

כשנשאל אם המצב התדרדר בעשור האחרון אמר: "היתרון במשטרים דמוקרטיים כמו קוריאה הצפונית שהמנהיג לא נבחר ומבחינתו הוא יכול להקריב כמה אזרחים שצריך. בנושא הערב היו תקופות שהמצב החמיר, אזרחי קוריאה הצפונית לא יכולים להדיח את המנהיג בקלפי וכל ניסיון לערער על שלטונו מביא לכך שהוא מחסל יריבים או מכניס לכלא".

על ההוראה יוצאת הדופן לפיה אסור לצחוק בעשרת הימים הקרובים אמר: "זה מסוג הדברים המשעשעים בקוריאה הצפונית, להביע עצב על יום השנה של אביו. לא צריך לקחת את זה ברצינות. יש עוד כמה הוראות מוזרות. לא יודע אם זה אמיתי, אין לי מידע שמאשר את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm