גורמים בטליבאן דיווחו היום (שלישי) כי אחד המפקדים הבכירים ביותר של הארגון, שהיה בין הראשונים שנכנסו לארמון הנשיאותי עם נפילת קאבול באוגוסט האחרון, נהרג בפיגוע שהתרחש היום בבית חולים צבאי. לפי הגרסה הרשמית, שבעה בני אדם נהרגו במתקפה, שלפי החשד בוצעה על ידי ארגון המדינה האסלאמית-מחוז ח'ורסאן, אולם דיווחים בלתי רשמיים דיברו על לפחות 23 הרוגים.

כלי תקשורת באפגניסטן ציטטו גורמים בתנועה האסלאמית שסיפרו כי חמדאללה מוחלץ, מפקד כוחות הטליבאן בקאבול שתועד כשהוא יושב ליד שולחן בארמון הנשיאותי בקאבול ב-15 באוגוסט, היה בין ההרוגים בפיגוע הבוקר. עם זאת, עדיין לא פורסמה הודעה רשמית מטעם הטליבאן.

הפיגוע החל הבוקר כאשר מחבל מתאבד אחד התפוצץ בכניסה לבית החולים הצבאי סרדר דאוד חאן ומחבל נוסף התפוצץ ליד המתחם. עדי ראייה סיפרו כי חמושים נוספים נכנסו לתוך בית החולים, שכולל כ-400 מיטות ומטופלים בו לוחמים של הטליבאן וחיילים של המשטר הקודם.

עם זאת, דובר הטליבאן, זביח-אללה מוג'הד, הכחיש שהמחבלים חדרו לתוך הבניין וטען כי כוחות של הארגון הצליחו לחסל ארבעה מחבלים בחצר ובכניסה בתוך 15 דקות בלבד. על אף שהדיווחים דיברו על לפחות 23 הרוגים ו-50 פצועים, ההודעה הרשמית כללה רק שבעה הרוגים, בהם שתי נשים, ילד ושני לוחמי טליבאן, בנוסף לשני פצועים.

מוג'הד הטיל את האחריות על ארגון המדינה האסלאמית-סניף ח'ורסאן, שאחראי בשבועות האחרונים לפיגועים קשים במדינה, כולל שני פיגועי התאבדות נגד מסגדים שיעיים בתפילות יום השישי שהותירו עשרות הרוגים. "החמושים של דאע"ש רצו לפגוע באזרחים, ברופאים ובמטופלים בבית החולים, אולם הם הושלכו על ידי כוחות המשמר של האמירות האסלאמית לפני שהספיקו להגיע ליעדם", הוסיף הדובר.