"בזמן הצילום חשבתי על רגעי הקושי שיש בחיים האלה", סיפר הצלם מהמט אסלן בשיחה עם וואלה! "למרות שלצילום יש צד עצוב, זה היה עבורי מקור לאושר לשעת שאחרי הפרס התמונה תופץ ברחבי העולם". אסלן סיפר על הרגע שבו צולמה התמונה הזוכה ואמר כי "אני גר פה באזור ויש אצלנו פליטים מהמלחמה בסוריה, יצאתי מהבית לצלם ונתקלתי במונזיר האב משחק עם בנו מוסטפא".

הצלם הטורקי תיעד במצלמתו את הפליט הסורי שאיבד את רגלו במלחמת האזרחים. בצילום נראה הפליט מרים את בנו שנולד ללא גפיים. התיעוד זכה בתחרות הצילום העולמית "סיינה" בקטגוריית תצלום השנה.

הצלם מהמט אסלן (צילום: באדיבות המצולם)
הצלם מהמט אסלן (צילום: באדיבות המצולם)

אסלן הוסיף כי "הם ספרו לי את הסיפור שלהם לאחר התמונה: בזמן שמונזיר האב היה בקניות בשוק בסוריה, היתה הפגזה והוא איבד את רגלו הימנית בגלל פצצה שנפלה לידו. אשתו, שהייתה אז בהריון, שאפה את גז העצבים שבו השתמש צבאו של אסד. מוסטפא הבן נולד ללא גפיים ככל הנראה בשל בהשפעת גז הסארין ששאפה אימו".

הצלם הזוכה אמר לוואלה! כי "המלחמה היא מצב שמשפיע לרעה על כל אדם ומשפחה, וזה אותו הדבר בכל מדינה ברחבי העולם. אחת המטרות של תמונה זו היא להשיג את התותבת החדשה שהילד הקטן מוסטפא צריך כדי להמשיך את חייו בכוחות עצמו".

בהכנת הכתבה השתתף אלון נעים.