עשר שוטרות שחורות הגישו תביעה בסך 100 מיליון דולר נגד משטרת וושינגטון הבירה כשהן מאשימות כי הן היו קורבן "לתרבות של אפליה על רקע גזעי ומיני" וכי הופעלו נגדן איומים.

לפחות שלוש שוטרות בכירות בשירות פעיל, בהן עוזרת מפכ"ל, נמצאות ברשימת התובעות שלכולן יש לפחות 15 שנות ניסיון במדי משטרת וושינגטון. לטענתן, במהלך שירותן, הן היו נתונות לתרבות של "אפליה גזעית ומינית" בסביבה גברית וכי כאשר הן התלוננו על כך הופעלו נגדן "תגובות אינטנסיביות".

"הן התאחדו כדי לתאר כיצד משטרת וושינגטון, במשך שנים, התייחסה לשוטרות שחורות בבוז, עד לנקודה של התעללות פסיכולוגית שיטתית", נאמר בכתב התביעה. "כפי שזה קורה לעתים קרובות, לא ניתן לראות את ההתעללות מהסתכלות על אדם אחד או תקרית אחת".

בשל כך, התובעות דורשות פיצוי של מאה מיליון דולר, לצד מינוי של אחראי על ביצוע רפורמה בנהלים האישיים של המשטרה והקמת יחידה לשוויון בהזדמנויות תעסוקתיות שתטפל בתלונות בנושא. "התביעה מבקשת להבטיח שהנהלים האלה של משטרת וושינגטון ייכחדו עבור שוטרות שחורות בהווה ובעתיד ומבקשת להשיג פיצוי מלא עבור העותרות ועבור מי שנפגעו מהמגמה המתמשכת והשיטתית של המשטרה, מאפליה גזעית ומגדרית ומפעולת תגמול", כתבו העותרות.

במשטרת וושינגטון מסרו בתגובה כי הם "מחויבים להתייחס לכל החברים באופן הוגן ושוויוני בכל רחבי הארגון". "אנחנו מתייחסים להאשמות האלה ברצינות ונבחן אותן באוןפן מקיף ונגיב בהתאם", אמר מנהל התקשורת של משטרת וושינגטון, דסטין סטנרברג, לרשת סי-אן-אן.