ד"ר אלן ברייד, רופא מטקסס שטען במאמר בוושינגטון פוסט כי הפר את חוק איסור ההפלות החדש במדינה עומד בפני לפחות שתי תביעות שהוגשו נגדו. במאמרו, טען כי ביצע הפסקת היריון באישה שהייתה בשלביה הראשונים, אך "מעבר להגבלת החוק החדש במדינה", כאשר החקיקה במדינה אוסרת על הפלות כבר מהשבוע השישי להיריון. 

הרופא, שעוסק ברפואה במשך כמעט 50 שנה, הוסיף כי הוא פעל מתוך חובה למטופל: "הבנתי שיכולות להיות לכך השלכות משפטיות, אבל רציתי לוודא שטקסס לא תצא מהצעתה למנוע את החוק הבלתי חוקתי בעליל", כתב.

אוסקר סטיילי, עורך דין לשעבר בארקנסו, המרצה הרשעה פדרלית של 15 שנים בגין הונאת מס במעצר בית, אמר כי החליט להגיש את התביעה לאחר שקרא את חוות דעתו של ד"ר ברייד. לדבריו, הוא אינו מתנגד להפלה, אך הוא תבע לאלץ בית משפט לבדוק את חוקיות החקיקה החדשה. תביעה שנייה הוגשה על ידי פליפה גומז, מאילינוי, שטען כי החוק "אינו חוקי כפי שנכתב וכפי שהוחל".

כזכור, החוק הדרקוני שאוסר על הפלות אחרי השבוע השישי להיריון נכנס לתוקפו במדינה ב-1 בספטמבר. על פי החוק החדש, עליו חתום המושל הרפובליקני גרג אבוט, נאסר על רופאים לבצע הפלות אם הם זיהו "פעימת לב עוברית עבור הילד שעדיין לא נולד", אלא אם מדובר במקרה חירום.