17 חולים, רובם סבלו מקורונה, מתו הלילה (בין שלישי לרביעי) במדינת אידלגו שבמקסיקו לאחר שבית החולים בו טופלו הוצף כתוצאה מנהר שעלה על גדותיו. בתקשורת המקומית נמסר כי מקרי המוות אירע כתוצאה מהפסקות חשמל שפגמו בטיפול.

מה שהוביל לאסון הכבד הוא גשמים חזקים שהכו במדינה, וגרמו להצפות הקשות. כמו כן, 40 חולים נוספים פונו מבית החולים, ולפי הערכה ראשונית, 2,000 בתים סובלים מנזקי ההצפה, כך הודיעה ממשלת מקסיקו.

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור קרא לתושבים בסיכון בחשבון הטוויטר שלו לחפש מקלטים, אזורי קרקע גבוהים יותר או לנסות ולהגיע לחברים או קרובי משפחה. "ירד הרבה גשם בעמק מקסיקו וימשיך לרדת גשם", אמר.

רעידת אדמה בעוצמה 7.1 בסולם ריכטר

אם לא די בכך, לפחות אדם נוסף נהרג כתוצאה מרעידת אדמה בגודל 7.1 בסולם ריכטר שאירעה הלילה (בין שלישי לרביעי) סמוך לנמל אקפולקו במקסיקו, כך מסרה הסוכנות הסיסמולוגית במקסיקו. רעידת האדמה הורגשה גם בעיר הבירה, מקסיקו סיטי, אשר נמצאת במרחק של למעלה מ-230 ק"מ מעיר הנמל.

השירות הסיסמולוגי הלאומי של מקסיקו ציין כי הרעידה החלה בסביבות השעה 21:00 בערב לפי השעון המקומי, והביאה עמה 92 רעידות משנה, אשר נרשמו בשעות שלאחריה. כתוצאה מכך, נסדקו בניינים, עמודי תאורה רבים התמוטטו ורחובות רבים התמלאו בשברי זכוכיות.

מכונית שבורה כתוצאה מרעידת האדמה במקסיקו (צילום:  REUTERS/Stringer)
מכונית שבורה כתוצאה מרעידת האדמה במקסיקו (צילום: REUTERS/Stringer)

הסוכנות להגנת האזרח אמרה כי הרעידה הובילה להפסקות חשמל, ונציבות החשמל הפדרלית מסרה כי 1.6 מיליון אנשים נותרו ללא חשמל במקסיקו סיטי ובמדינות מקסיקו השונות. מושל מדינת גררו, הקטור אסטודילו, אמר בראיון לתחנת רדיו מקומית כי הגיעו דיווחים על מפולות סלעים וכי חומות נפלו בצ'ילפאנסינגו, בירת גררו. עם זאת, נציג הצלב האדום בעיר אמר כי לא התקבלו דיווחים על פציעות קשות.

המרכז האמריקאי האמון על אזהרה מפני צונאמי התריע מפני אסון שעלול להתרחש מקסיקו, אך משרד ההגנה האזרחי המקסיקני הבהיר מאוחר יותר כי אין סיכון לצונאמי. לפיו, גובה הגלים צפוי להיות מתחת לשלושה מטרים.

נשיא מקסיקו אוברדור, אמר כי "לא נגרם נזק רציני". ראש עיריית מקסיקו סיטי, קלאודיה שיינבאום, אמרה כי מערכת הרכבת התחתית של הבירה חזרה לפעול לאחר שהשירותים נסגרו לזמן קצר בגלל הרעידה.