הרשויות בוונציה חוששות שהבזיליקה של סן מרקו, אחד האתרים המפורסמים ביותר בעיר התעלות, עלולה לקרוס בעתיד בשל שחיקת היסודות כתוצאה מהקצב הגובר של ההצפות בכיכר, האחרונה שבהן התרחשה בשבוע שעבר.

"המצב דרמטי ואף אחד לא מתערב", אמר בכעס קרלו אלברטו טסרין, שאחראי על הטיפול בקתדרלה שהוקמה במאה ה-11, בשיחה עם העיתון לה סטמפה. הידיעה גם הציגה צילום של בסיס של אחד העמודים שהוא מחוזק עם חבל פשוט אחרי שמי הים המלוחים שחקו אותו.

לפי עמנואלה קרפני, הממונה על תחום התרבות בוונציה, העמוד בצילום תוקן אחרי ההצפות הגדולות שהתרחשו לפני שנה וחצי. עם זאת, היא הזהירה כי עדיין יש צורך בפעילות שיקום של עמודי הבזיליקה בשל ההשפעה של המלח. "העמודים מכילים מוטות מתכת מחלידים ובשל כך הנפח שלהם גדל והם יכולים לגרום לסדקים במבנה", אמרה. "יש להחליף אותם במוטות של פלדת אל-חלד. אם לא נטפל בכך, נעבור משלב של ריקבון לחוסר יציבות מבנית". 

קרפני גם ציינה כי הכתבה בעיתון נועדה להפעיל לחץ על הממשלה לאשר את התוכנית שנועדה להקיף את הבזיליקה עם קיר זכוכית שיגן עליה גם בעת עלייה מתונה במפלס המים כאשר המחסומים בלגונה עדיין לא מופעלים. 

בשבוע שעבר, הוצפה כיכר סן מרקו עד לגובה של מטר באירוע בלתי שגרתי לחודשי הקיץ מאחר שהתופעה מתרחשת בדרך כלל בסתיו ובחורף. מומחים התריעו כי מדובר בשילוב של גורמים - עליית מפלס פני הים, גלי גאות גבוהים באופן בלתי רגיל ושקיעה של הקרקע – שהוחרפו בשל שינויי האקלים.