ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) בטלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שחזרה על התמיכה הבלתי מסויגת בזכותה של ישראל להגן על עצמה. כמו כן, הודה רה״מ לקנצלרית על פעולת ממשלתה כנגד גורמים אנטישמיים בגרמניה. ראש הממשלה הדגיש כי: "חמאס עושה פשע מלחמה כפול כשהוא יורה טילים מתוך אוכלוסייה אזרחית ומשתמש באזרחים בעזה כמגן אנוש". 

תמיכתה של מרקל בישראל מגיעה לאחר שפעילי מפלגתה, הניפו בשבוע שעבר את דגל ישראל מעל המטה בבירה ברלין ולאחר שיו"ר המפלגה, ארמין לאשט, הביע את תמיכתו באמצעות הטוויטר: " סולידריות עמוקה עם ישראל".

אמש (א׳), שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה והודה לו על תמיכת מדינתו בזכותה של ישראל להגנה עצמית נוכח ירי ארגוני הטרור על ערי ישראל. ראש הממשלה ציין כי ישראל תמשיך להכות בחמאס ובגא״פ כדי להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל, תוך הימנעות מירבית מפגיעה בבלתי מעורבים.

עוד קודם לכן, קנצלר אוסטריה, סטבסטיאן קורץ, הניף את דגל ישראל על גג משרדו. "יש לגנות את פיגועי הטרור על ישראל בכל תוקף. ייחד אנו עומדים לצד ישראל", צייץ קורץ. לתמיכה הצטרף נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, שהורה על על הנפת דגל ישראל בחצר של מצודת פראג, כביטוי לתמיכה ולסולידריות, לנוכח שיגורי הרקטות מרצועת עזה

כמו כן, שגריר פולין בישראל, מארק מאגיירובסקי, הביע גם הוא את תמיכתו וכתב בעמוד הטוויטר שלו בעברית: "אני מגנה בתוקף את המתקפות של חמאס נגד אזרחים בישראל. השימוש בטרור הוא מבוי סתום. אני משתתף בצערם של כל הקורבנות". שגרירת אוסטריה בישראל, האנה ליקו, התייחסה גם היא לאירועים, וכתבה: "כסימן לסולידריות עם ישראל, דגלה הוצב עלל גג משרד הקנצלר". גם שר החוץ האוסטרי הביע תמיכתו בפומבי וכתב: "לנוכח התקפות הרקטות הבלתי פוסקות על ישראל, אנו עומדים לצדם של שותפנו בישראל".