לקראת חידוש הסבב הרביעי של שיחות הגרעין בווינה היום, דורשות ארה"ב ומעצמות אירופה מאיראן צעדים מעשיים כדי להשאירה במרחק של שנה ויותר מיכולת ייצור פצצה, כפי שנכתב בהסכם המקורי. בין הצעדים הנדרשים: הוצאת צנטריפוגות והשמדה של המתקדמות שבהן וצמצום כמות האורניום המועשר. אמצעי תקשורת באיראן דיווחו כי טהרן הבהירה שהיא מתנגדת לדרישות אלה.

פקיד בכיר במחלקת המדינה האמריקאית אמר כי אם איראן תיענה לחזרה מלאה להסכם הגרעין, ניתן יהיה להגיע להסכמה מלאה תוך זמן קצר. "איננו יודעים אם איראן מוכנה לכך", אמר, "אף שמדובר בחזרה להסכם קיים, ולכן לא צריך להיות קושי". לדבריו, ההסכם המקורי מנע מעשי איבה בין ישראל ואיראן, ועל רקע המתיחות הגוברת עכשיו יש צורך בחידושו.

המנהיג העליון עלי חמנאי הודיע אתמול לרגל "יום אל־קודס": "השמדתה של ישראל פירושה חיסול האומה הציונית שמטילה אימה על פלסטין. דיכוי העם הפלסטיני יסתיים בתבוסת הכובשים הישראלים". אבל עניין רב יותר משכה קריאתו בטוויטר לעם האיראני: "אני קורא לכולכם, יקיריי, להתפלל עבורי". גורמים ביטחוניים בישראל אמרו כי הכוונה היא למצבו הרפואי המחמיר. "הוא במצב לא טוב, וזו יכולה להיות תפנית ממשית", אומרים בישראל. בנוסף, הנשיא חסן רוחאני הודיע כי בגלל מגיפת הקורונה איראן תציין את יום אל־קודס ללא מצעדים.

מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי דיבר על "סימני החולשה" שמשדרת, לטענתו, ישראל. "זה התחיל בפיצוץ מסיבי במפעל לייצור טילים", אמר, "ונמשך בפיצוץ בבית זיקוק בחיפה, התקפת סייבר על 80 חברות, פיצוץ ליד שדה התעופה בן־גוריון, הריגתם של מרגלים בארביל וטיל שהכה ליד דימונה". לדבריו, נתגלתה גם "פגיעותן של ספינות צי הסחר הישראלי בכל מקום בעולם. 90% מהסחר שלה מתבצעים בים, וניתן להפסיק אותו בקלות".

שר החוץ ג'וואד זריף כתב בטוויטר כי איראן גאה לעמוד לצדו של העם הפלסטיני, וקבע כי הפתרון הדמוקרטי והנכון ביותר לסכסוך הישראלי־פלסטיני יהיה קיום משאל עם בין כל תושבי הארץ.

בינתיים ממשיך לעורר תמיהות מותה המסתורי של המזכירה הראשונה בשגרירות שווייץ באיראן, סילבי ברונר, המייצגת את האינטרסים האמריקאיים שם, בנפילה מהקומה ה־18 בבניין מגוריה בטהרן. באיראן יש כבר מי שמאשימים את המוסד באחריות למותה.

במקביל ממשיך חיל האוויר במאמצים למנוע את התעצמות איראן בסוריה. על פי דיווחים, מסוקי קרב תקפו משטח ישראל שתי עמדות של צבא סוריה באזור קוניטרה, סמוך לגבול ישראל, המשמשות את פעילי חיזבאללה לאיסוף מודיעין ותצפית לעבר הגבול הישראלי.

בשנים האחרונות פועל חיזבאללה להקמת תשתית טרור המבוססת על שכירי חרב מקומיים, המכונה "תיק הגולן". בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה שואף להפוך את הגבול לזירת עימות נוספת מול ישראל. תקיפת המסוקים שונה במהותה מזו שבוצעה יום קודם לכן באזור החוף המערבי, בלטקיה ובמסייף, שכוונה נגד פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה.