השוטר לשעבר, דרק שובין, שהורשע ברציחתו של ג'ורג' פלויד לפני שנה, הגיש בקשה למשפט חוזר. שובין טוען בין השאר כי הפרסום הציבורי של הפרשה וצילומים של אחד המושבעים, משתתף לכאורה במחאה נגד המשטרה, השפיעו על הפסיקה.

12 המושבעים בבית המשפט במיניאפוליס הרשיעו פה אחד בחודש שעבר את שובין בעבירות של רצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה כאשר רכן עם ברכו על צווארו של פלויד במשך 9:29 דקות במהלך ניסיון מעצר ב-25 במאי אשתקד, על אף שפלויד קרא "אני לא יכול לנשום". העונש צפוי להינתן בחודש הבא.

הבקשה שהגיש פרקליטו של שובין, אריק נלסון, כוללת שמונה טעויות שלפי ההגנה פגעו בזכותו של השוטר לשעבר לקבל משפט הוגן ומצדיקות את ביטול פסק הדין וקיומו של משפט חדש. לפי המסמך, הפרסום של הפרשה היה "מקיף ומזיק לפני משפט כזה ובמהלכו וזה הביא לפגם מבני בהליכים".

תיעוד השוטר שחנק את ג'ורג' פלויד למוות (צילום: צילום מסך)
תיעוד השוטר שחנק את ג'ורג' פלויד למוות (צילום: צילום מסך)

נלסון טוען כי השופט פיטר קייהיל ניצל לרעה את שיקול דעתו בכך שדחה את הבקשה לשנות את מקום המשפט או לבודד את המושבעים, ובכך "שההנחיות שנתן למושבעים לא שיקפו את החוק באופן מדויק".

השוטר לשעבר דרק שאובין שהורשע ברצח ג'ורג' פלויד (צילום: רויטרס)
השוטר לשעבר דרק שאובין שהורשע ברצח ג'ורג' פלויד (צילום: רויטרס)

ההגנה גם התלוננה על כך שאחד המושבעים התנהל שלא כשורה והעריכה כי הוא "חש מאוים והיה תחת לחץ ממניעים גזעיים במהלך הדיונים ולא ציית להוראות במהלך שיקולי המושבעים". הבקשה לא מציינת את שמו של המושבע, אולם ההערכה היא כי מדובר בברנדון מיטשל, שתועד כשהוא משתתף בשנה שעברה במצעד בוושינגטון עם חולצה שעליה נכתב "תורידו את הברך מהצוואר שלנו" ו"חיים שחורים נחשבים".

מיטשל אמר בתגובה כי הוא השתתף במצעד לציון יום השנה לנאום "יש לי חלום" של מרטין לות'ר קינג וכי לא היה מדובר במחאה בשל מותו של פלויד, אלא רצון לעודד הצבעה בבחירות המתקרבות. "הייתי עושה את זה גם אם ג'ורג' פלויד היה חי", הצהיר.