המגעים בין סעודיה לאיראן נמשכים: בריאד מתכוננים לסבב שיחות נוסף עם בכירים איראנים על רקע הניסיונות לקרב בין המדינות. לפי דיווח ב"אל אחבאר", ההצעות הסעודיות שהוגשו לאיראנים לאחרונה מעידות על שינוי משמעותי בגישת הממלכה, שהבטיחה כי לא תקיים נורמליזציה עם ישראל.

על פי הדיווח, אם הסעודים רציניים לגבי מה שאמרו לאיראנים במהלך השיחות שהתקיימו בבגדד בחודש שעבר, הדבר יביא לתפנית גדולה שלא נראתה זמן רב בפוליטיקה הסעודית.

עוד עולה מהדיווח, כי הסעודים הבטיחו לאיראנים כי אין בכוונתם לנרמל את היחסים עם ישראל, בדיוק כפי שהבינו שהאמריקאים רוצים לרסן את יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, כפי שחזה מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן.

לפיכך, בן סלמאן אינו מוצא חלופה להיפתח לאיראן ולהיפטר מהמבוי הסתום אליו הוביל את עצמו, לאור אמונתו כי לטהרן לבדה יש את המפתחות להוציאו ממנה, כדי לאפשר לו להשיג הישג לשווק לסעודים, ולקבל לגיטימציה חלופית ללגיטימיות של המשפחה השולטת שנראית כאילו לא תינתן לו.

כזכור, בפברואר דווח ב"כאן חדשות" כי בתקופה האחרונה מתקיימות שיחות מדיניות בדרגים בכירים בין ירושלים וריאד. במוקד השיחות עומדת דאגתם של הסעודים מיחסו של הממשל האמריקאי החדש אליהם, בראשותו של הנשיא ג'ו ביידן. על פי דיווחים נוספים שנפוצו בכלי תקשורת ערביים, בשיחות בין ישראל וערב הסעודית הועלתה לאחרונה האפשרות להגיע לנרמול יחסים בין שתי המדינות ללא תיווכו של ביידן.