שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הודיע היום (רביעי) כי ארצות הברית תחדש את הסיוע לפלסטינים, ותעביר 150 מיליון דולר לאונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין, ו-75 מיליון דולר עבור פרויקטים וסיוע הומניטרי בגדה המערבית. 15 מיליון דולר יועברו לבתי חולים פלסטינים במזרח ירושלים.

בנוסף, יועברו עשרה מיליון דולר לארגונים שמקדמים דו-קיום ותרבות שלום בין ישראלים לפלסטינים. הכספים לא יועברו באמצעות הרשות הפלסטינית, אלא ישירות לפרויקטים.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הגיב להחלטה ואמר כי "ישראל מתנגדת בתוקף לפעילות האנטי ישראלית והאנטישמית המתקיימת במתקני אונר"א. אנו מאמינים שלסוכנות האו"ם ל"פליטים" אין זכות קיום במתכונתה הנוכחית, ושפעילותה המסיתה והדרך הפיקטיבית שבה היא מגדירה מיהו "פליט" פלסטיני רק מנציחה את הסכסוך ומעודדת שנאה בקרב הציבור הפלסטיני".

עוד הוסיף: "בשיחות שקיימתי עם מחלקת המדינה של ארה"ב, הבעתי את צערי ואת התנגדותי להחלטה לחדש את הסיוע לסוכנות מבלי שלכל הפחות יתבצעו בה הרפורמות הנדרשות כדי להפסיק את פעילותה המסיתה ואת התכנים האנטישמיים הנלמדים בבתי הספר שלה. יש להתנות התמיכה הכספית באונר"א לכל הפחות בקיום כל הרפורמות הנדרשות".

את דבריו סיכם באומרו כי "אונר"א כיום היא גוף העוסק בפעילות פוליטית ומאפשר הסתה לאלימות ועל-כן אין לו זכות קיום במתכונתו הנוכחית".