דו־שיח החירשים נמשך, וארה"ב מתחילה לאבד את סבלנותה נוכח הסחבת שמפגינה איראן בנוגע להצעתה להיכנס למשא ומתן בהשתתפות מדינות אירופה על עתידו של הסכם הגרעין, כשבד בבד היא ממשיכה בקידום תוכנית הגרעין שלה. על פי דוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), איראן החלה בהעשרת אורניום במפל השישי של צנטריפוגות מתקדמות מדגם IR-2 במתקן הגרעין התת קרקעי בנתנז. המפל הרביעי כבר הותקן, אבל עדיין לא הוזן באורניום. נמשכת ההתקנה של המפל החמישי.

דובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס הצהיר: "הסבלנות שלנו בנוגע לאיראן לא בלתי נגמרת. בכל יום שבו האיראנים לא מתייחסים לבעיה, חוסר הסבלנות שלנו עולה. המטרה הראשונית שלנו הייתה לשתף פעולה עם בעלי בריתנו כדי לקדם נושא זה. עשינו זאת והודענו שאנו מוכנים לשבת לשולחן הדיונים עם איראן. 

"אנו חוזרים על כך שהדרך הכי טובה לפתור את הנושא האיראני היא דרך מו"מ. צריך להבטיח שאיראן לעולם לא תצליח להשיג נשק גרעיני. בשנים האחרונות איראן נסוגה מחלקים בהסכם. זה מדאיג אותנו. עם זאת, אנו ממשיכים להשאיר את הדלת פתוחה לדיפלומטיה. אנו לא נוקשים לגבי המתכונת של המו"מ. אנו רוצים לתחום גבולות ברורים, שלא יאפשרו לאיראן להשיג נשק גרעיני, ומחכים להצעה קונסטרוקטיבית מצד איראן".

דובר ממשל איראן עלי רביעי התייחס לדברים: "המדיניות שנקבעה על ידי המנהיג העליון היא שהדרך היחידה היא הסרת הסנקציות וחזרת כל הצדדים למילוי התחייבויותיהם במלואן. אם ארה"ב חושבת ההפך - זהו איבוד זמן יקר שבו אפשר היה לקדם את האינטרסים של שתי המדינות".
"כשארה"ב תהיה מוכנה למלא את התחייבויותיה ותבטל את הסנקציות - היא תראה שנמלא את התחייבויותינו במהירות", הוסיף.

רביעי גם הגיב על ההצהרות בישראל על תוכניות לתקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באיראן ואמר כי "המשטר הציוני מודאג בעיקר מהסכם הגרעין וממשיך במאמצים שהסכם זה לא יכובד". לדבריו, איראן לא לוקחת ברצינות את איומי ישראל. "מנהיגי ישראל מודעים היטב לתוצאות הקטסטרופליות של טעות כזאת", אמר. "הרטוריקה הזאת נועדה לסחוט כסף מארה"ב ולשכנע אותה שלא לחזור להסכם. על ארה"ב לבחור אם להיכנע לסחטנות או להגן על מדיניותה ועל האינטרסים האמיתיים של עמה".