לאחר שהשהו עסקאות נשק עם סעודיה בשווי של מעל חצי מיליארד דולר, סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת היום (שישי) כי ממשל ביידן עשוי לשנות את מדיניות ארה"ב לגבי עסקאות עתידיות ולהגביל מכירות צבאיות של נשק התקפי. ההחלטה חלה כרגע על עסקאות עבר שמעוררות חשש לפגיעה בזכויות אדם בעקבות הנפגעים בתימן ובכוונה לשים קץ לאלימות.

כאמור, לפני כשבוע השהה ממשל ביידן זמנית שתי עסקות נשק גדולות עם סעודיה שנחתמו בתקופת טראמפ לאספקת חימוש מדוייק בסכום של 760 מיליון דולר. 

"אנו מפסיקים את התמיכה האמריקנית במבצעים התקפיים במסגרת המלחמה בתימן", אמר ביידן בקבלת ההחלטה, "וזה כולל מכירות נשק רלוונטיות". בנאום במחלקת המדינה בוושינגטון הוסיף הנשיא כי סעודיה מאויימת בתקיפות טילים, כטמ"מים ואיומים נוספים מכוחות נתמכות-איראן בכמה ארצות. "אנו נמשיך לתמוך ולסייע לסעודיה להגן על ריבונותה, על תושביה ועל שלמותה הטריטוריאלית". 

בתחילת החודש הצהיר דוברו של מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן כי ארצות הברית תמשיך להפעיל לחץ על הנהגת המיליציה החות'ית בתימן. כזכור, המיליציה השתלטה על רוב תימן באמעות נשקים שהגיעו מאיראן וגרמה לאסון הומניטרי לאחר מותם של מעל 18 אלף אנשים מאז 2015. 

בחודש שעבר אף דווח כי איראן שלחה "מל"טים מתאבדים" לבעלי בריתם החות'ים בתימן. על פי הדיווח, העבירו משמרות המהפכה האיראנים את הנשק האיראני לאזור אל-ג'ווף שבצפון תימן, המצוי בשליטת החות'ים. על פי מומחה שאישר את הדברים נמסר כי המל"טים, מדגם 'שאהד 136" בעלי טווח של כ-2,200 ק"מ.