יו"ר האופוזיציה הרוסית, אלכסיי נבלני, נחת הערב (ראשון) במוסקבה ונעצר באופן מידי על ידי הרשויות, כבר בשדה התעופה. על פי דיווחים מרשת רויטרס, הוא מוחזק בתחנת המשטרה הסמוכה למקום מעצרו.

כזכור, נבלני הורעל בחודש אוגוסט האחרון כחלק מניסיון התנקשות בחייו, שנעשה ככל הנראה, על ידי גורמי הממשל ברוסיה. לאחר הרעלתו, טופל נבלני בבית חולים בגרמניה.

עם מעצרו, היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית, ג'ייק סאליבן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יש לשחררו מייד ולמצות את הדין עם מי שניסה להתנקש בו. המתקפה של הקרמלין על נבלני היא לא רק הפרת זכויות אדם, אלא גם עלבון לאזרחי רוסיה שרוצים שקולם יישמע".

גם שרי החוץ של צרפת ואיטליה הצטרפו לקריאות לשחרורו של נבלני: "צרפת מתייחסת למעצרו ברצינות, ויחד עם שותפנו באירופה, אנו קוראים לשחרורו המידי". באיטליה אמר שר החוץ: "אנו מבקשים את שחרורו המיידי ומצפים שזכויותיו יכובדו".

התמונה שפרסם אלכסיי נבלני מבית החולים(צילום: צילום מסך)
התמונה שפרסם אלכסיי נבלני מבית החולים(צילום: צילום מסך)


יו"ר האופוזיציה בן ה-44, שידוע כמבקר חריף של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הודיע מראש על כוונתו לחזור לשטח המדינה, לאחר שהתאושש מניסיון ההתנקשות. אתמול נעצר גם פבל זלנסקי, חבר בצוותו של נבלני, ובהוראת בית המשפט נאסר עד ל-28 בפברואר בגין הסתה קיצונית ברחבי האינטרנט. 

כזכור, בחודש שעבר חשפה רשת ה-CNN כיצד הורעל נבלני על ידי סוכן רוסי. הרעל שפגע בנבלני הוטמן בתחתוניו, כאשר את המידע חשף נבלני בעצמו בשיחות עם הסוכן. הרעל, לפי דברי הסוכן, הוחדר לתפרים הפנימיים באזור המפשעה בתחתוניו של יו''ר האופוזיציה.

לטענת טוקסיקולוגים שלקחו חלק בתחקיר העיתונאי, הצמדת הרעל לבגדים ובכך הגדלת החשיפה לחלקים גדולים מהעור היא אחת הדרכים הבטוחות להרעלה, במיוחד כאשר הקרבן מתחיל להזיע.