אחד הטייסים המפורסמים בהיסטוריה, גנרל צ'אק ייגר, האיש הראשון לטוס מהר יותר ממהירות הקול, מת הלילה (שלישי) בארצות הברית בגיל 97. ההודעה על מותו פורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, ונכתב בה כי הוא חי "חיים מופלאים, היה הטייס הגדול ביותר של ארצות הברית שהשאיר מורשת של עוצמה, הרפתקנות ופטריוטיות".

ב-14 באוקטובר, 1947, המראי ייגר מבסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניה לטיסה שתשנה את פני הטיסה העולמית, למרות שלא דווח עליה בשום מהדורת חדשות או עיתון. הטיסה, שנשמרה בסוד. הוא עלה על מטוס ה-Bell X-1 וטס מהר יותר מכל אדם לפניו. שנים מאוחר יותר ייגר הצטנע לגבי חלקו בסיפור: "הייתי במקום הנכון בזמן הנכון. לא עשיתי את זה כדי שהתמונה שלי תופיע בעמוד הראשון של העיחתון, אלא בגלל שזאת הייתה חובתי". 

מטוס ה-Bell X-1 (צילום: NASA Langley Research Center website)
מטוס ה-Bell X-1 (צילום: NASA Langley Research Center website)

אחרי הטיסה ההיסטורית, ייגר המשיך להיות טייס ניסוי ובחן מטוסים מהירים ומסוכנים יותר. ב-1953 הוא כבר טס במהירות כפולה ממהירות הקול וגם שבר את שיא הגובה לטיסה אז. 

במהלך הקריירה שלו כטייס ניסוי, הטיס ייגר יותר מ-360 מטוסים שונים. בוב ון דר לינדון ממוזיאון התעופה והחלל בוושינגטון מספר שייגר ידע לספק למהנדסים מידע קריטי על ביצועי המטוס. "זה לא רק שהוא הטיס את המטוס, הוא פירש איך הוא טס. הוא הבין מכונות והיה טיס מעולה".

ייגר התגייס לצבא ארצות הברית כטייס, אבל בגלל חוסר בתעודות לילמודים מספקות הוא לא יכל להיות טייס קרב. רק כשארצות הברית הצטרפה למלחמה העולם השנייה הוא קיבל את ההזמנות שלו. לדברי ון דר לינדן, הוא היה עילוי. הוא הפיל חמישה מטוסים במשימה אחת ועוד ארבעה ביום אחר. נטען כי הייתה לא ראייה "יותר טובה ממושלמת" וכי היה יכול לראות מטוסי אויב ממרחק של כ-80 ק"מ.