הצעה שנויה במחלוקת: ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה (בין שלישי לרביעי) על רעיון שהעלה נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בשיחות סגורות בבית הלבן בחודש מרץ האחרון. על פי הדיווח, טראמפ הציע "לירות לעבר רגלי מהגרים שינסו לחצות את הגבול ממקסיקו". על פי הדיווח, הוא הפתיע את יועציו כשדרש מהם לחסום את כל הגבול עם מקסיקו, כאלפיים קילומטרים, עד שעות הצהריים ביום למחרת.
היועצים חששו כי הנשיא ימלכד את התיירים האמריקאים במקסיקו, יכשיל את הילדים הלומדים בבתי הספר משני צידי הגדר ויוביל לקריסה כלכלית. עם זאת, הם מודעים ללהט של הנשיא להפסיק את זרם המהגרים. הדבר הוביל אותו להציע כמה רעיונות קיצוניים מאוד.
על פי הדיווח, טראמפ גם הזכיר כמה פעמים בעבר את רצונו לחפור תעלה לאורך הגבול, ולמלא אותה בנחשים או בתנינים במטרה להרתיע מהגרים. בשיחות פרטיות אחרות, הוא העלה אפשרויות כמו חשמול החומה, או הוספת קוצים, מסמרים או יתדות שלא יאפשרו למבקשי המקלט לעבור אותה ואף ישפדו את מי שינסה לעבור מעליהם.

תומאס הומאן, לשעבר מנהל מחלקת ההגירה והמכס בממשל טראמפ, אמר בריאיון לעיתון כי "הנשיא היה מיואש, ואני חושב שכל מה שהוא רצה זה לפתור את משבר המהגרים במהירות". הנשיא אף אמר בראיון שהעניק לעיתון בקיץ האחרון כי יש לו "כוח מוחלט בנושא ההחלטה לסגור את הגבול עם מקסיקו". ב"ניו יורק טיימס" ציינו כי המאמר מבוסס על שיחות שהתקיימו עם למעלה מ-12 גורמים בממשל ובבית הלבן, שהיו מעורבים בצורה ישירה באותם האירועים. 

מהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו, ארכיון. צילום: רויטרס
עוד נטען כי "הפגישה, שהיתה אמורה להימשך כ-30 דקות, נמשכה לבסוף למעלה משעתיים, כאשר צוותו של הנשיא ניסה להניע אותו מההחלטה". כמה מהם חשפו בשיחה עם העיתון כי טראמפ זעם על יועציו, צרח עליהם וניבל את פיו. "אתם גורמים לי להיראות כמו אידיוט", אמר הנשיא, "זה התחום שלי, התמקדתי בזה בקמפיין". לפי הדיווח, בכירי הממשל יצאו מבועתים מהישיבה עם הנשיא.
בשיחה המדוברת נכחו כמה מבכירי הממשל, בהם השרה לשעבר לביטחון הפנים קירסטן נילסן, מזכיר המדינה מייק פומפאו, נציב מחלקת ההגירה קווין מקאלינן (שהחליף בהמשך את נילסן), ראש הסגל לשעבר מיק מולבאני, היועץ הבכיר ג'ארד קושנר ובכירים נוספים. התוכניות, כך דווח, נבלמו לאחר שיועציו הבהירו לו שרצונותיו אינם חוקיים.
נילסן להסביר לנשיא: "אנחנו יכולים לסגור את הגבול, אבל זה לא יפתור דבר. אנשים עדיין יוכלו להגיש בקשות מקלט". בעיתון נטען כי "טראמפ לא התרגש במיוחד מדבריה", וכי גם קושנר שכבר הספיק לפתח קשרים עם אנשי הממשל במקסיקו, צידד בה. עם זאת, טראמפ לא קיבל את טענותיו והתרגז על משתתפי הישיבה. "אכפת לכם רק מהחברים שלכם במקסיקו. נמאס לי, אני רוצה לראות את הגבול סגור עד מחר בצהריים", קבע.
לפי הדיווח, טראמפ התייחס לשרה לביטחון הפנים בחשדנות וכינה אותה "מעריצת בוש", בעקבות תפקידה כיועצת לנשיא לשעבר ג'ורג בוש הבן, והאשים אותה בהיותה חלק משלטון הצללים של פקידי הממשל ("דיפ סטייט") באוזני היועצים האחרים. עוד נכתב כי טראמפ האמין שנילסן "חסרת תועלת" ולא נראית קשוחה מספיק. "לו דובס ואן קולטור (פרשנים באחד מערוצי "פוקס ניוז") שונאים אותך. את גורמת לי להיראות רע", אמר לה.
ב"טיימס" נכתב כי הכוורת של טראמפ כיום מכילה הרבה פחות יועצים שמוכנים לעמוד בדרכו בנושאים שנויים במחלוקת. בריאיון שהעניק לעיתון בחודשים האחרונים אמר הנשיא כי יש לו חופש פעולה מוחלט בכל הנוגע לסגירת הגבול.