איראן "תשוב למצב שקדם להסכם הגרעין" עם המעצמות אם המדינות האירופיות לא יקיימו את התחייבויותיהן, כך אמר הבוקר (שני) דובר סוכנות הגרעין האיראנית בהרוז קמאלבאנדי. טהרן טוענת כי המדינות האירופיות צריכות לעשות יותר על מנת לספק לה את התועלת הכלכלית שהובטחה לה בתמורה להגבלות על תוכנית הגרעין שלה בהסכם, ממנו פרשה וושינגטון בשנה שעברה. 
בתוך כך, משבר הסכם הגרעין עם איראן צפוי לעמוד במרכז הדיונים במפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי היום בבריסל. לפי משרד החוץ הצרפתי, השרים יביעו את מחויבותם להסכם מ-2015 וידונו בפתרונות לשמירתו. 
שר החוץ הבריטי ג'רמי האנט אמר כי עדיין יש זמן להציל את הסכם הגרעין עם טהרן וכי בריטניה לא מסכימה עם עמדת ארה"ב לגבי המשבר, למרות היותה בעלת בריתה הקרובה ביותר. "איראן עדיין נמצאת במרחק של שנה מפיתוח נשק גרעיני. ישנו עדיין חלון קטן, שהולך ונסגר, להשאיר את ההסכם בחיים", אמר האנט לכתבים בהגיעו לפגישה בבריסל. 


כור המים הכבדים באראק, איראן. צילום: רויטרס
כור המים הכבדים באראק, איראן. צילום: רויטרס

 
בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני אמר הלילה כי ארצו מוכנה לשיחות עם ארצות הברית אם תסיר את הסנקציות ותשוב להסכם הגרעין מ-2015 ממנו פרשה בשנה שעברה. "תמיד האמנו בשיחות. אם הם יסירו את הסנקציות, יסיימו את הלחץ הכלכלי וישובו להסכם, אנחנו מוכנים לקיים שיחות עם אמריקה, כעת ובכל מקום", אמר רוחאני בנאום טלוויזיוני.    
בנוסף, סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה הלילה גורמים הטוענים כי מזכיר המדינה מייק פומפאו אישר הנפקת ויזה לשר החוץ האיראן מוחמד ג'וואד זריף, שאמור להגיע מחר לניו יורק, כדי לקחת חלק בכינוס של עצרת האו"ם. סירוב מתן אשרת הכניסה לזריף, הדיפלומט הבכיר במדינה שלוקח חלק בשיחות הגרעין, היה סימן שארצות הברית מנסה לבודד את איראן ולסגור את הדלת בפני מהלכים דיפלומטיים עתידיים.