אזרחים בעזה נגד יוקר המחיה: במחנה הפליטים ג'בליה שברצועת עזה פרסמו היום (חמישי) תיעוד של פעילי חמאס יורים לאוויר במהלך פיזור הפגנה נגד יוקר המחיה. על פי הדיווחים בזרוע הביטחון של חמאס אף החרימו טלפונים של עיתונאים שנכחו במקום וצילמו את האירועים.



במהלך ההפגנה, בה השתתפו כמאות, נגרר אחד המפגינים לתוך רכב ונלקח למקום לא ידוע ונעצרו מפגינים נוספים. המפגינים השמיעו קריאות נגד יוקר המחיה ברצועה וצעקו - "אוי לבושה", "אוי לחרפה", "המחירים עלו למעלה כמו אש".



במהלך ההפגנה כאמור התרחשו עימותים בין הצעירים, שהציתו אש בלב המחנה, לבין כוחות הביטחון של חמאס. הצעירים יידו לעבר אנשי חמאס אבנים כשברקע נשמעו קולות ירי אינטנסיבי של מנגנוני הביטחון של חמאס. לא דווח על פצועים. בדף הפייסבוק של פת"ח טוענים כי מנגנוני הביטחון של חמאס תקפו מפגינים גם בדיר אל-בלאח. 



 

ארגון פתח גינה את תקיפת המפגינים בעזה. דובר הארגון, עאטף אבו סיף, אמר כי "הפגיעה במפגינים בצורה ברוטלית ודיכויים באלימות קשה, תקיפת עיתונאים וחטיפת אזרחים - מהווים הפרה בוטה לכל החוקים, ופעילות נגד הערכים הלאומיים". לדבריו, "העם שלנו שעומד בגבורה, מעוניין בחיים בכבוד ברצועת עזה, ולא מגיע לו יחס כזה".

כזכור, בשבוע שעבר הגיעה המשלחת המצרית לרצועת עזה על מנת לעקוב מקרוב אחר צעדות השיבה ולנהל מגעים אינטנסיביים בין ישראל לחמאס. בחמאס אמרו כי הם לא מעוניינים בהסלמה נוספת של המצב מול ישראל, ודרשו מהמצרים לחייב את ישראל בהבנות שהושגו, והן כוללות גם את העברת הכספים הקטאריים לרצועה, "ללא אפשרויות סחיטה", כלשונם.