האם קוריאה הצפונית חטפה נערה בת 17, בת לשגריר המדינה ברומא ואשתו שערקו, בשטחה של איטליה? הרשויות במדינה האירופית חושדות שבתו של ג'ו סונג גיל, ששימש כממלא מקום השגריר הצפון קוריאני וככל הנראה ערק יחד עם אשתו בנובמבר שעבר מהמדינה המבודדת, נמצאה והוחזרה לקוריאה הצפונית בניגוד לרצונה. 



מנילו די-סטפנו, סגן שר החוץ האיטלקי, הגיב בזעם לאירוע אותו אם אכן מדובר בחטיפה ואמר כי יהיו לו השלכות חמורות. "אם יתברר כי מדובר בחטיפה, מדובר בדבר חמור באופן חסר תקדים", כתב די-סטפנו בחשבון הפייסבוק שלו. "האחראים למעשה ישלמו, אתם יכולים להיות בטוחים בכך", הוא הוסיף, והזהיר כי היא "בסכנת עינויים מידי אחד המשטרים הקשים בעולם". 



טהא יונג הווא, דיפלומט צפון קוריאני אחר שערק מהמדינה התייחס לאפשרות שהנערה נחטפה, ואמר כי בעבר המליץ לג'ו להגיע לקוריאה הדרומית, אך חטיפת בתו של הדיפלומט מסבכת את העניינים. "הענישה הצפויה לילדי דיפלומטים שעורקים למדינות המערב שונה לחלוטין מזאת שערקו לקוריאה הדרומית", אמר טהא. תוך שהוא אומר כי הבת תיענש באופן חמור יותר אם ג'ו אכן יגיע לסיאול.



עם זאת, לא כל הקולות באיטליה מאשימים את פיוניאנג בחטיפה. אנטוניו ראזי, חבר פרלמנט לשעבר ממפלגת ימין מרכז באיטליה, ומי שנחשב לתומך של המשטר בפיוניאנג האשים את ההורים בנטישת בתם, וטען כי היא חזרה לקוריאה הצפונית כדי להתאחד עם סבה וסבתה. "אותם הורים עלובים הפקירו את בתם הנכה לבדה", אמר ראזי לסוכנות ידיעות באיטליה תוך שהוא מכחיש כי הנערה בסכנה, "זה רק נורמלי שהיא תישלח חזרה לסבה וסבתה", הוסיף.



בדרך כלל המשטר בקוריאה הצפונית מחייב דיפלומטים להשאיר לפחות ילד אחד במדינה כ"ערבות" לכך שההורים לא יערקו, אך דיפלומטים שנחשבים למקורבים במיוחד לממשל מקבלים פטור מהגבלה זאת. טהא אמר בעבר כי ג'ו בא ממשפחה עם היסטוריה בשירות הדיפלומטי של קוריאה הצפונית, ולכן הוא הצליח להוציא את בתו עמו לאיטליה.