ראש הבולשת הפדרלית לשעבר ג'יימס קומי הגיע היום (שישי) להעיד בדלתיים סגורות בפני ועדת המשפט של בית הנבחרים האמריקאי, במסגרת חקירה של התנהלות ה-FBI בבחירות 2016. קומי הגיע לראיון לאחר שנכשל בניסיונו להיאבק בזימון הוועדה בבית המשפט.



ועדת המשפט של בית הנבחרים חוקרת האם ה-FBI פעל בצורה מוטה נגד הנשיא דונלד טראמפ בפתיחת החקירה לגבי קמפיין הבחירות שלו, ובחקירה נפרדת לגבי האימיילים של מועמדת המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון. בין השאר נבדקים צווי מעקב נגד יועץ בקמפיין טראמפ, וכן תכתובות של סוכני בולשת נגד הנשיא.

הרפובליקנים בוועדה אמרו כי קומי, שפוטר מתפקידו במאי 2017, לא שיתף עמה פעולה בצורה מספקת. חבר הקונגרס דארל עיסא אמר כי לצד קומי נכחו עורך דין ממשרד המשפטים ועורך דינו האישי. הוא אמר כי "עורך הדין ממשרד המשפטים הנחה אותו שוב ושוב לא לענות על שאלות רבות שעומדות בלב חקירתנו". המחוקק הוסיף כי יתכן שקומי יזומן להעיד שוב מפני שהוא לא ענה על שאלות. 

כזכור, דוח של המבקר הכללי של משרד המשפטים האמריקאי ציין בחודש יוני כי קומי פעל ב"חוסר ציות" לגבי חקירת האימיילים של קלינטון בחודשים האחרונים של מערכת הבחירות ב-2016. הדוח קבע כי קומי, שאמר ביולי 2016 כי קלינטון נהגה ב"חוסר זהירות קיצונית" עם חומר מסווג אך כי היא לא תועמד לדין, סטה שוב ושוב מכללי משרד המשפטים.