אתר החדשות אקסיוס דיווח הלילה (בין ראשון לשני) כי נשיא ארה"ב, דונלד טרמאפ, העלה לפחות פעמיים בפני ראש ממשלת עיראק חיידר אל עבאדי את ההצעה כי עיראק תשלם לארה"ב על מלחמותיה במדינה לאורך השנים באמצעות הנפט שלה. הבקשה, ציין האתר, "מנוגדת לחלוטין ללוגיקה דיפלומטית ולנורמות הבינלאומיות".

ההצעה עלתה לראשונה בחודש מרץ של השנה שעברה, במהלך פגישה בבית הלבן בין ראש ממשלת עיראק לטראמפ. "זו הייתה פגישה לא מיוחדת", אמר לאתר מקור שהיה בחדר. "ואז, בסוף, טראמפ חייך ואמר: 'אז מה אנחנו הולכים לעשות עם הנפט?'".
יש לציין, כי טראמפ התלונן בעבר מספר פעמים על המלחמה בעיראק, שגרמה לדבריו לבזבוז של טריליוני דולרים מצד ארה"ב ולאובדן חייהם של אלפי בני אדם, בתמורה "לכלום". טראמפ העלה בעבר את הדרישה להשתלט את שדות הנפט של עיראק כהחזר על העלויות הגבוהות של המלחמה.

בכירים בביטחון הלאומי גינו את הרעיון של טראמפ, קראו לו שערורייתי ובלתי אפשרי, ואף כהפרה של החוק הבינלאומי שישרת את התעמולה של אויב ארה"ב. על פי המקור, ראש ממשלת עיראק שאל את טראמפ למה הוא מתכוון, ונשיא ארה"ב השיב לו כי "טוב, עשינו שם הרבה, בזבזבנו טריליונים, והרבה אנשים דיברו על הנפט".
אל-עבדי השיב לטראמפ כי ארצו עובדת עם חברות אמריקאיות רבות להן יש אינטרס במדינתו. בתגובה לכך, טפח טראמפ על השולחן והשיב לו כי היה חייב לשאול.
על פי מקור נוסף, טרמאפ העלה את הנושא שוב בקיץ 2017 בשיחת טלפון עם אל-עעבדי. הרברט ריימונד מקמאסטר, היועץ לביטחון לאומי לשעבר אותו טראמפ פיטר, אמר לנשיא בתגובה לכך כי "אנחנו לא יכולים לעשות את זה ואתה לא צריך לדבר על זה, כי זה פשוט רע. זה גרוע למוניטין של אמריקה, זה יבריח את בעלות הברית שלנו, יטיל אימה על כולם וזה גורם לנו להיראות כמו כמו פושעים וגנבים. אתה לא תוכל לעשות את זה בכל מקרה, אבל תפגע במוניטין שלנו ושלך רק מהדיבורים על כך". על פי הדיווח, גם מזכיר ההגנה של ארה"ב, ג'יימס מאטיס, חזר בפני טראמפ על הטענות האלו והסביר לו כי דרישתו לא עומדת בקנה אחד עם המציאות.